کد خبر: 220024
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۰۸:۲۸:۰۰
| |

فرماندار هویزه:

هویزه و رفیع در دود آتش هورالعظیم گرفتار شده‌اند/ خوزستان بیشترین پدیده‌های بحرانی را در خود جای داده است

فرماندار هویزه گفت: شهرهای هویزه و رفیع در دودهای ناشی از آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم گرفتار شده‌اند.

هویزه و رفیع در دود آتش هورالعظیم گرفتار شده‌اند/ خوزستان بیشترین پدیده‌های بحرانی را در خود جای داده است
کد خبر: 220024
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۰۸:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ناظم ثبوتی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در شهرستان هویزه عنوان کرد: در روزهای اخیر دود حاصل از آتش سوزی تالاب هورالعظیم در شهرهای رفیع، حمیدیه، اهواز و شادگان مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

وی افزود: در همین راستا تجهیزاتی از یکی از کشورهای اروپایی وارد استان شد، ساز و کار این دستگاه به این صورت است که وارد باتلاق می شود و آتش را خاموش می کند. مجوز لازم در این زمینه دریافت شده و فعالیت این دستگاه به زودی وارد مدار می شود. در همین راستا یک دستگاه بالگرد فعالیت رصد و پایش خود را از وضعیت موجود، آغاز می کند و با استفاده از تجهیزات خاص خود اقدام به خاموشی می کند.

فرماندار هویزه اظهار کرد: در روزهای اخیر هویزه و رفیع در آتش نیزارهای هورالعظیم و دودهای حاصل آن گرفتار شده است و بحران آب در بخش شرب و کشاورزی نیز مزید بر علت شده است. استان خوزستان بیشترین پدیده بحرانی را در خود جای داده و ورود دود حاصل از آتش سوزی تالاب هورالعظیم نیز در این زمان، نارضایتی های بسیاری را به وجود آورده است.

وی گفت: تامین داروهای مورد نیاز صورت گرفته و یک دستگاه اتوبوس امداد سیار نیز در شهرستان مستقر شده و همه نیروهای مدیریت بحران شهرستان نیز در حالت آماده باش قرار دارند.

ثبوتی، خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی، بحران مراتع و کاهش چراگاها، هجوم حیوانات وحشی به منازل مسکونی به دلیل گرما، کاهش کمیت و کیفیت آب تالاب هورالعظیم، خسارت های کشاورزی و عدم امکان کشت محصولات فصلی را از جملات مشکلات عمده شهرستان در حوزه آب برشمرد و اظهار کرد: درگیری و منازعات اجتماعی به دلیل بحران آب، کاهش شدید آب شرب، عدم تامین آب مورد نیاز احشام، تلفات دامی شدید، عدم امکان کشت علوفه، عدم تخصیص خوراک دامی مناسب و عدم امکان بهره برداری از حوضچه های ماهی نیز سایر مشکلات این بخش محسوب می شوند.

وی همچنین در انتها افزایش ظرفیت آب رسانی از سوی تانکرها، اختصاص سهیه سبوس و خوراک دام به اندازه کافی، همکاری ارتش و سپاه با محیط بان ها، لزوم پیگیری لایروبی کرخه و توجه ویژه به طرح های تحقیقاتی در خصوص زهاب ها را از جمله اقدامات مهم برای رفع مشکلات این بخش برشمرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها