کد خبر: 220034
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۰۸:۵۶:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد:

تحویل 4میلیون و 600 هزار تن گندم از کشاورزان/ بورس کالا انبار تضمین شده برای در اختیار گرفتن خرید تضمینی ندارد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ابزارآلات بورس کالا برای ارائه خدمات به کشاورزان و در مقابل انجام اقدامات برای حذف واسطه‌ها بین کشاورزان و کارخانه‌ها آماده نبود.

تحویل 4میلیون و 600 هزار تن گندم از کشاورزان/ بورس کالا انبار تضمین شده برای در اختیار گرفتن خرید تضمینی ندارد
کد خبر: 220034
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۰۸:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، در خصوص عملکرد بورس کالا برای به دست گرفتن مسئولیت طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: ابزارآلات بورس کالا برای ارائه خدمات به کشاورزان و در مقابل انجام اقدامات برای حذف واسطه‌ها بین کشاورزان و کارخانجات آماده نبود. ابزاری که ما از آنها می‌خواهیم انبار مورد تضمین با تایید خود بورس کالا است.

وی افزود: ما در حال حاضر هم بیشتر کالاها را از طریق بورس کالا به فروش می‌رسانیم. ما به بورس کالا اعتماد داریم اما ابتدا بورس باید چند مرکز خرید و انبار را برای کالاهای کشاورزی معرفی و تایید کند تا دولت بداند که باید گندم خود را از چه کسی تحویل بگیرد البته با تضمین رسمی بورس.

سیف تاکید کرد: اگر قرار باشد دولت هم تعیین کننده و هم تضمین کننده باشد و هم خود دولت کالاها را بفروشد و تنها از کانال بورس کالا استفاده کند نیازی به وجود بورس کالا نخواهد بود.

سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با میزان خرید گندم خاطرنشان کرد: 4میلیون و 800 هزار تن گندم تحویل گرفته‌ایم که نزدیک به 4 میلیون و 600 هزار تن آن در سامانه‌ها وارد شده است. 34 هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و 31 هزار میلیارد ریال از مطالبات باقی مانده که به زودی پرداخت خواهد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها