پناهگاه‌های امن در مرز سوریه و عراق برای داعش توسط آمریکا ایجاد می‌شود

سخنگوی نظامی گردانهای حزب الله عراق تاکید کرد که آمریکا برای ایجاد پناهگاه های امن برای داعش در مناطق مرزی میان سوریه و عراق تلاش می کند.

پناهگاه‌های امن در مرز سوریه و عراق برای داعش توسط آمریکا ایجاد می‌شود
کد خبر: 220120
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۱:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردانهای حزب الله عراق در گفتگو با المیادین تاکید کرد: نیروهای آمریکایی از ایجاد پایگاه ها در مرزهای مشترک سوریه و عراق برای حمایت از داعش هرگز دست بر نمی دارند. هدف این نیروها ایجاد پناهگاه های امن برای داعش در مناطق مرزی میان سوریه و عراق است.

الحسینی تاکید کرد: ما تلاش کردیم پایگاه التنف را از اماکن حضور عناصر داعشی در مرزهای سوریه و عراق جدا کنیم و موفق شدیم. این پایگاه غیر قانونی است.

الحسینی تصریح کرد: گروه های حشد شعبی از درخواستهای مشروع تظاهرات کنندگان حمایت می کنند. آمریکا فکر نمی کرد که نیرویی مانند حشد شعبی تشکیل شود و نقشه هایش را در عراق ناکام بگذارد. در حال حاضر چه نیازی به حضور آمریکایی ها در عراق وجود دارد؟ هیچ نیازی به حضور آمریکایی ها در عراق نیست.

وی در ادامه در خصوص اوضاع عراق گفت: درخواستهای تظاهرات کنندگان در خصوص دسترسی به خدمات مشروع است. دیدار حیدر العبادی با نیروهای حشد شعبی برای ممانعت از ورود عوامل نفوذی در این تظاهرات صورت گرفت. عربستان و آمریکا تلاش دارند تا با نفوذ در این اعتراضات از لحاظ امنیتی بر مقاومت عراق تأثیر بگذارند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها