استاندار هرمزگان خبر داد:

آغاز فعالیت آزمایشی کشتی اقیانوس‌ پیمای مسافربری «سانی» در بندرعباس

فعالیت آزمایشی کشتی اقیانوس‌ پیمای مسافربری «سانی» با حضور استاندار هرمزگان در بندر شهید باهنر بندرعباس آغاز شد.

آغاز فعالیت آزمایشی کشتی اقیانوس‌ پیمای مسافربری «سانی» در بندرعباس
کد خبر: 220133
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۱:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| فریدون همتی استاندار هرمزگان پس از بازدید از بخش‌های مختلف کشتی اقیانوس‌پیمای مسافربری "سانی" ، عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای توسعه گردشگری دریایی در هرمزگان صورت گرفته است، کشتی اقیانوس‌پیمای مسافربری "سانی" در سفری آزمایشی در بندر شهید باهنر بندرعباس پهلو گرفت تا فعالیت‌هایی داشته باشد.

فریدون همتی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با ارائه بهترین امکانات و خدمات و کاهش هزینه‌ها، این کشتی پایه اصلی فعالیت‌های خود را بندر شهید باهنر بندرعباس قرار دهد و از این بندر سفرهای دریایی را به مقصد جزایر استان و همچنین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس انجام دهد.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به وجود جاذبه‌های منحصربه‌فرد گردشگری دریایی در هرمزگان از این کشتی که دارای امکانات بسیار خوبی است، می‌توان در راستای توسعه سفرهای دریایی خانوادگی و دریاگردی در استان هرمزگان بهره برد.

همتی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای توسعه امکانات در بندر شهید باهنر بندرعباس در حال انجام است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با انجام چنین پروژه‌هایی هرمزگان را به قطب گردشگری دریایی در کشور تبدیل کنیم.

همچنین معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این بازدید ضمن اشاره به اعطای تسهیلات و کاهش هزینه‌های بندری برای رونق بخشی به گردشگری دریایی گفت: کشتی سانی برای ایجاد ارتباط بین بنادر سرزمین اصلی مثل بندر شهید باهنر با جزایر کیش و قشم و همچنین بنادر کشورهای همسایه جنوبی فعال می‌شود.

هادی حق‌شناس اظهار کرد: کشتی سانی که شناوری مناسب برای تردد دریایی بین بنادر اصلی استان هرمزگان با جزایر است، 417 نفر ظرفیت دارد و می‌تواند 300 نفر مسافر بگیرد. همچنین این شناور قادر به حمل 300 دستگاه خودرو و 40 دستگاه کانتینر یخچالی چرخ‌دار است. در آینده نیز این کشتی به بنادر استان بوشهر نیز امکان تردد خواهد داشت .

وی افزود: این کشتی که از سال گذشته در جزیره کیش مستقرشده بود، متناسب با انتظارات از ظرفیت آن استفاده نمی‌شد.

در همین راستا، با مالکین این شناور مذاکراتی داشته‌ایم که لینک و ارتباط بین بنادر سرزمین اصلی مثل بندر شهید باهنر با جزایر کیش و قشم و همچنین بنادر کشورهای همسایه جنوبی همچون امارات و عمان را ایجاد کند. این اقدام تأثیر مثبت بر رونق بخشی به گردشگری دریایی در منطقه خلیج‌فارس خواهد داشت.

حق‌شناس تصریح کرد: البته باید توجه داشت که کشتی‌های بزرگی همچون سانی هزینه‌های خاص خود را دارند؛ بر همین اساس، سازمان بنادر در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت‌ها و اختیارات خود هزینه‌های تردد دریایی و بندری این کشتی بی‌نظیر را به حداقل ممکن برساند.

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی هدف از این اقدام را اشاعه فرهنگ دریایی عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر در تلاش هستیم تا هم‌وطنان و گردشگرانی که تمایل به سفرهای زمینی و هوایی دارند، سفرهای دریایی طولانی‌مدت را نیز تجربه کنند. کشتی سانی امکانات مناسبی برای خدمات‌دهی به خانواده‌ها حتی کودکان دارد و به‌گونه‌ای طراحی و ساخته‌شده که امواج خلیج‌فارس باعث به هم‌ریخت آرامش مسافران دریایی نمی‌شود.

وی افزود: امروز اولین سفر غیررسمی کشتی سانی به بندر شهید باهنر با موفقیت انجام شد و تلاش خواهیم کرد تا در آینده افتتاحیه رسمی نیز در این رابطه داشته باشیم.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی در شمال کشور به شکل سفرهای دریای با قایق‌های موتوری است. در این منطقه گاهی ارتفاع موج به 10 متر می‌رسد و وجود سه جبهه آب و هوایی باعث ایجاد محدودیت‌هایی شده که تاکنون نتوانسته‌ایم از شناورهای مناسب در این رابطه استفاده کنیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی‌های موجود در مسیرهای مسافری در استان‌های جنوبی به‌صورت میانگین ظرفیت‌هایی 40 تا 50 نفره دارند که برای سفرهای یک یا چندساعته و زیر 24 ساعت مناسب هستند درحالی‌که کشتی سانی برای سفرهای طولانی‌مدت بیش از 24 ساعت تا یک‌ هفته‌ای امکان فعالیت دارد.

وی در پایان اعطای تسهیلات کم‌بهره و ایجاد شرایطی برای کاهش هزینه‌های بندری را از جمله طرح‌های حمایتی سازمان بنادر برای رونق بخشی به گردشگری دریایی است.

ﮐﺸﺘﯽ اقیانوس‌پیمای " ﺳﺎﻧﯽ " ﭘﺲ ﺍﺯ ﺣﺮﮐﺖ ﺍﺯ ﺟﺰﯾﺮه ﮐﯿﺶ، در نخستین سفر دریایی غیررسمی خود به آب‌های بندرعباس، به‌صورت آزمایشی در بندر شهید باهنر ﭘﻬﻠﻮ ﮔﺮﻓﺖ.

ﺍﯾﻦ ﮐﺸﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩﻥ ﺳﻔﺮ ﺩﺭﯾﺎﯾﯽ ﺍﯾﻤﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﺍﻥ و مسافران ﻭﺍﺭﺩ آب‌های بندرعباس ﺷﺪه ﺍﺳﺖ.

ﮐﺸﺘﯽ "ﺳﺎﻧﯽ‌" علاوه بر حمل بیش از 400 مسافر، می‌تواند 150 ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺳﻮﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ 30 ﮐﺎﻣﯿﻮﻥ ﻭ ﯾﺎ 250 ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺳﻮﺍﺭﯼ ﺭﺍ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﮐﻨﺪ. این کشتی ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻔﺮﻫﺎﯼ کوتاه‌مدت ﭼﻬﺎﺭ ﺗﺎ ﻫﻔﺖ ﺭﻭﺯﻩ ﺩﺭﯾﺎﯾﯽ ساخته‌ شده ﺍﺳﺖ.

ﺳﻪ ﻫﺰﺍﺭ ﻭ 500 ﻣﺘﺮﻣﺮﺑﻊ ﻓﻀﺎﯼ ﺭﺳﺘﻮﺭﺍﻧﯽ، کافی‌شاپ، ﺍﺳﺘﺨﺮ ﻭ ﺳﻮﻧﺎ، دو ﺳﺎﻟﻦ ﺳﯿﻨﻤﺎ، ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ، ﺍﺗﺎﻕ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ، ﺳﺎﻟﻦ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﻭ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﻭ ﺁﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ ﺍﺯ جمله ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﺘﯽ ﺍﺳﺖ.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها