کد خبر: 220157
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۲:۳۵:۰۰
| |

معاون سازمان بهزیستی خبر داد:

وجود 650 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در کشور

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از وجود 650 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در سراسر کشور خبر داد.

وجود 650 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در کشور
کد خبر: 220157
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۲:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب الله مسعودی فرید معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور روز چهارشنبه در جشنواره دختران، حمایت های روانی، اجتماعی، توسعه پایدار با اشاره به شیوع آسیب‌های اجتماعی در کشور، اظهار داشت: طی دو سال گذشته با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بحث آسیب‌های اجتماعی به طور جد در دستور کار مسئولان کشور قرار گرفته است.

وی یکی از آسیب های اجتماعی موجود در کشور را وجود کودکان خیابانی برشمرد و تاکید کرد: بیش از 50 درصد کودکان خیابانی و کار کشور اتباع دیگر کشورها هستند.

معاون سازمان بهزیستی گفت: جمع آوری این کودکان چندان سخت نیست ولی اگر این کودکان از خیابان جمع آوری شوند به کارگاه های زیرزمینی برای کار برده می شوند و دیگر دسترسی به آنها سخت خواهد شد.

مسعودی فرید افزود: هم اکنون 10 هزار کودک بی سرپرست در مراکز شبانه روزی این سازمان نگهداری شده که 5 هزار نفر از آنان دختران هستند.

وی با اشاره به اینکه 650مورد مرکاز نگهداری کودکان بی سرپرست در کشور راه اندازی شده، ابراز داشت: کودکان شیرخوار تا 18سال در این مراکز نگداری می شوند که به دلایلی همچون سر راهی بودن، فوت یا طلاق والدین، بد سرپرستی در این مراکز حضور دارند.

معاون سازمان بهزیستی ایجاد مراکز خدمات جامع بهزیستی را از برنامه های این سازمان برشمرد که 30 شهرستان تاکنون انتخاب شده‌اند.

مسعودی فرید گفت: خدمات بهزیستی با اولویت مناطق حاشیه نشین و شهرستان‌های محروم در این مراکز تجمیع شده خدماتی همچون آموزش پیش از ازدواج، آموزش مهارت‌های زندگی، شناسایی افراد و کودکان در معرض معلولیت در بحث شنوایی سنجی و بینایی سنجی ارائه می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها