مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان مطرح کرد:

کمبود کامیون مشکل اصلی در روند خرید گندم است

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: در روند خرید گندم، کمبود کامیون همچنان مشکل اصلی است.

کمبود کامیون مشکل اصلی در روند خرید گندم است
کد خبر: 220181
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۳:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| کمبود کامیون را مشکل عمده در روند خرید گندم اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم این مشکل هم با فراخوانی که سازمان پایانه‌ها داده، حل شود و بیش از این، روند را با مشکل مواجه نکند.

وی، علت کمبود کامیون را تمایل نداشتن رانندگان برای حمل کالا به خارج از استان و همچنین کمبود ظرفیت دفاتر حمل و نقل اعلام کرد و افزود: مشکلی در پرداخت حق رانندگان کامیون وجود ندارد و شرکت حمل و نقل آبادان مربوط به شستا همه بدهی‌های سال‌های گذشته را کاملا تسویه کرده و تاکید داشته به محض اینکه بار به مقصد برسد، هزینه آن به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیرات منفی قطعی برق در خرید گندم اظهار کرد: با توجه به نوسانات برق، امکان کار به صورت آفلاین فراهم شده و در برخی مراکز نیز با استفاده از موتور برق تلاش شده تا از هر طریقی، گندم خریداری و مانع از متوقف شدن روند خرید گندم شوند.

در رابطه با روند خرید گندم در استان، اظهار کرد: تا روز گذشته 168 هزار و 213 تن گندم به ارزش 223 میلیارد و 257 میلیون تومان از کشاورزان کردستانی خریداری شده که تاکنون 47 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: بیشترین خرید مربوط به شهرستان سقز با 68 هزار تن، بیجار 46 هزار تن، کامیاران 26 هزار تن و کمترین میزان گندم خریداری شده نیز مربوط به شهرستان بانه با 500 تن بوده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان در خصوص قیمت گندم نیز اعلام کرد: پرداخت 1352 تومان به ازای هر کیلو گندم در استان قابل پرداخت است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان عنوان کرد: استان کردستان دارای 16 سیلو است که 530 هزار تن ظرفیت دارند و 250 هزار تن هم ظرفیت انبارهاست و با این وجود، از نظر جایگاه ذخیره گندم مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه تولید یک میلیون تن گندم در استان پیش بینی شده است، گفت: تاکنون 13 هزار تن گندم از استان خارج و به استان‌های تهران، البرز، قم، اصفهان، گیلان، مازندران، کرمان و چهارمحال بختیاری صادر شده است.

استاندار کردستان نیز گفته است: دولت در اسرع وقت گندم را از کشاورزان خریداری می کند و به همین خاطر نیازی نیست گندمکاران محصول خود را به دلالان بفروشند.

بهمن مرادنیا امروز 27 تیر در بازدید از مرکز خرید گندم کامیاران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به پیش بینی هایی که توسط جهاد کشاورزی استان شده است در سال جاری یک میلیون تن گندم در استان کردستان برداشت خواهد شد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه 900 هزار تن گندم به دولت تحویل داده می شود، عنوان کرد: تا به حال 168 هزار تن گندم در سطح استان خریداری شده و بالغ بر 50 درصد از هزینه گندم های خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

مرادنیا با بیان این مهم که تا به حال 30 هزار تن گندم از شهرستان کامیاران خریداری شده است، گفت: از کشاورزان تقاضا می کنیم که محصول و دست رنج خود را به واسطه ها نفروشند چون دولت در اسرع وقت گندم ها را خریداری می کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها