مشاور وزیر بهداشت مطرح کرد:

عملکرد به موقع بانک مرکزی در خصوص تخصیص ارز دارو موثر در کنترل احتمالی کمبود دارو است

مشاور وزیر بهداشت در واکنش به کمبود احتمالی دارو با اعمال تحریم‌ها گفت: اگر بانک مرکزی کار خود را در خصوص تخصیص ارز دارو بدرستی انجام بدهد، مشکلی بوجود نخواهد آمد.

عملکرد به موقع بانک مرکزی در خصوص تخصیص ارز دارو موثر در کنترل احتمالی کمبود دارو است
کد خبر: 220187
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۴:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس زارع‌نژاد مشاور وزیر بهداشت در رابطه با نگرانی وزیر بهداشت در خصوص احتمال کمبود دارو با توجه به آغاز طوفان تحریم‌ها از آبان‌ماه، بیان داشت: در حال حاضر کمبود دارو به شکل نرمال وجود دارد، اما در رابطه با آن هشدار داده شده است؛ چراکه تا آبان ماه تحریم ها شکل جدی‌تری پیدا می‌کند و این به آن معنا است که 3 ماه فرصت وجود دارد تا در این رابطه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

نحوه مدیریت در سه ماه پیش رو باید جهادی باشد

زارع‌نژاد با تاکید بر اینکه برای تامین دارو باید ارز تخصیص داده شود، بیان داشت: مواد اولیه باید وارد کشور شود و مدیریت و فرایند در این سه ماه باید یک فرایند جهادی باشد تا تولید را افزایش داده و نگرانی در این خصوص وجود نداشته باشد.

مشاور وزیر بهداشت گفت: نشستن و نگاه کردن فایده‌ای ندارد و مساله اصلی این است که برای دارو نباید روان مردم را بهم ریخت، مسئولان باید حواس خود را جمع کنند و بانک مرکزی نیز در این چند ماه بدرستی اوضاع را مدیریت کند. وزارت صنعت نیز باید به درستی عمل کند تا در صورت تشدید شدن تحریم‌ها مشکلی به وجود نیاید، البته فعلا مشکل خاصی وجود ندارد.

اوضاع بطور دقیق رصد می‌شود

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: جلسات دارو و تجهیزات پزشکی بطور مرتب برگزار شده و اوضاع بطور دقیق رصد می‌شود، رصد محیطی نیز صورت می‌گیرد، افرادی از دانشگاه‌های پزشکی کل کشور انتخاب شده‌اند و کار آنها این است که با نسخه وارد داروخانه‌ها می‌شوند و قیمت‌ها را چک کرده تا هم قیمت‌ها و هم کمبودها را رصد کنند.

مشاور وزیر بهداشت گفت: این افراد مرتب گزارش می‌دهند و کنترل دقیقی انجام می‌شود که دقت بالایی دارد، اما در هر صورت ما هشدارها را می‌دهیم، چرا که کار اصلی در دست بانک مرکزی است، تامین نقدینگی و تخصیص ارز مهم است، اگر بانک مرکزی کار خود را بدرستی انجام بدهد، مشکلی بوجود نخواهد آمد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها