کد خبر: 220190
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۴:۵۰:۰۰
| |

اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

حکم بازی سوپرجام امروز اعلام می‌شود

رئیس کمیته انضباطی از ابلاغ رأی پرونده سوپر جام طی ساعات آینده خبر داد.

حکم بازی سوپرجام امروز اعلام می‌شود
کد خبر: 220190
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۴:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بازی سوپر جام فوتبال ایران لغو شد و سازمان لیگ اعلام کرده که طبق قانون پرسپولیس برنده این بازی است و پرونده آن هم به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارائه شده است. حالا رئیس کمیته انضباطی فوتبال درباره این پرونده در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین خبر داده رأی نهایی این پرونده به‌زودی منتشر می‌شود.

اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در خصوص رأی اعلام‌شده توسط سازمان لیگ علیه استقلال گفت: «طبق آیین‌نامه جدید انضباطی فدراسیون فوتبال این اجازه را به من نمی‌دهد که جواب هیچ‌کدام از خبرنگارها و خبرگزاری‌ها را بدهم، اما با توجه به اینکه این موضوع سؤال روز است و همه اهالی فوتبال و دوستداران فوتبال علاقه دارند که رأی قطعی برای این پرونده صادر شود کمیته انضباطی تلاش می‌کند ظرف چند ساعت آینده رأی خودش را در خصوص این بازی اعلام کند.

عبدالرحمن شاه‌حسینی، رئیس پیشین کمیته انضباطی هم ضمن اشتباه خواندن رفتار سازمان لیگ در خصوص این پرونده گفت: سازمان لیگ در جایگاه صدور رأی نیست.

عبدالرحمن شاه‌حسینی رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره اعلام نام پرسپولیس به‌عنوان قهرمان سوپر جام از سوی سازمان لیگ فوتبال کشور گفت: «سازمان لیگ نمی‌تواند در خصوص این بازی رأی صادر کند. طبق ماده 61 آیین‌نامه انضباطی تصریح‌شده که کمیته انضباطی می‌تواند در خصوص چنین پرونده‌های رأی صادر کند.»

او افزود: «سازمان لیگ وظیفه دارد برنامه برگزاری بازی‌ها را به مراجع ذی‌صلاح اعلام کند. اگر گروهی در آن تاریخ مقرر در زمین بازی حضور پیدا نکرد باید پرونده را در اختیار کمیته انضباطی قرار دهد. کمیته انضباطی هم طبق ماده 61 آیین‌نامه انضباطی حکم را صادر می‌کند.»

شاه‌حسینی درباره مجازاتی که درباره چنین پرونده‌هایی تعیین‌شده هم گفت: «کمیته انضباطی فدراسیون می‌تواند نتیجه را 3 بر صفر به سود تیم مقابل اعلام کند و تیم متخلف هم جریمه نقدی می‌شود که پایین‌ترین میزان جریمه نقدی در قانون 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.»

وی افزود: «من به مدت 10 سال رئیس کمیته انضباطی فوتبال ایران بودم و در آن زمان پرونده‌های مشابهی وجود داشت که در اختیار کمیته انضباطی قرار می‌گرفت و شخصاً رأی آن پرونده‌ها را صادر می‌کردم.»

شاه‌حسینی گفت: «حضور فرد مسئول و یا عدم حضور این فرد در جلسه قبل از بازی ناقض قانون نیست و صحبت‌های ملکی به‌عنوان یکی از اعضای هیأت‌مدیره استقلال در جلسه پیش از بازی دلیل نمی‌شود که سازمان لیگ بخواهد حکمی برای بازی صادر کند. برگزار نشدن یک بازی روند مشخصی دارد که باید طی شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها