کد خبر: 220208
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۵:۱۸:۰۰
| |

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد:

اشتغال 2900 نفر در دفاتر اسناد رسمی پس از برگزاری آزمون سردفتری

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با راه اندازی 965 دفتر اسناد رسمی جدید بعد از برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی امسال2900 نفر در این دفاتر مشغول به کار خواهند شد.

اشتغال 2900 نفر در دفاتر اسناد رسمی پس از برگزاری آزمون سردفتری
کد خبر: 220208
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۵:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام این خبر گفت: به موجب قانون، سازمان ثبت مکلف است به ازاء هر 15 هزار نفر جمعیت مجوز تشکیل یک دفتر اسناد رسمی را صادر نماید که امسال با بررسی های انجام شده به نسبت تعداد جمعیت و دفترخانه ها در کشور مقرر گردید از طریق آزمون 965 دفتر اسناد رسمی جدید راه اندازی گردد.

وی افزود: 75 هزار و 192 نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند که از این تعداد 38 هزار و 192 نفر مرد و 37 هزار نفر زن می باشند که در روز جمعه 29 تیرماه به طور همزمان و به صورت منطقه ای در 12 استان هدف در این آزمون باهم به رقابت می پردازند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه 57 هزار و 399 نفر از متقاضیان دارای مدرک لیسانس، 14 هزار و 734 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 2 هزار و 258 نفر دارای مدرک حوزوی، 227 نفر دارای مدرک دکترا و 555 نفر دارای مدرک دیپلم متوسطه با سابقه حداقل 7 سال دفتریاری می باشند اظهار داشت: دفاتر اسناد رسمی از نهادهایی است که مردم بسیار با آنها سروکار داشته و سالانه چند ده میلیون مراجعه به آنها صورت می گیرد و در سال حدود 20 میلیون سند از سوی این دفاتر صادر می گردد.

وی ادامه داد: نهاد سردفتری امروز نهادی بسیار دقیق، شفاف و برخوردار از سیستم ها و فنآوری های پیشرفته است و هم اکنون با حذف مکاتبات کاغذی و دفتر نویسی های متداول و با استفاده از بانکهای اطلاعاتی خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه می نماید و این اقدامات باعث کاهش شدید تخلفات، اشتباهات ثبتی و جرائم مرتبط شده است.

گفتنی است نتایج آزمون حداکثر دو ماه پس از برگزاری از طریق رسانه ها به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها