کد خبر: 220216
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۵:۴۹:۰۰
| |

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد:

ایران در لیست برترین کشورهای دارای جاذبه برای توریست/ رتبه 93 صنعت گردشگری در شأن کشور نیست

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است رتبه 93 صنعت گردشگری ایران در دنیا با وجود برخورداری از پتانسیل‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی در شأن کشور نیست.

ایران در لیست برترین کشورهای دارای جاذبه برای توریست/ رتبه 93 صنعت گردشگری در شأن کشور نیست
کد خبر: 220216
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۵:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تاثیر منفی خروج آمریکا از برجام بر گردشگری مقطعی است، گفت: ممکن است در زمان خاصی شاهد تاثیرات خروج آمریکا از برجام بر گردشگری باشیم اما این تاثیرات دائمی نیست و می‌توان با تبلیغات مناسب، معرفی جاذبه‌های گردشگری به دنیا و تلاش وزارت امور خارجه موج ایران‌هراسی را که در بی‌رغبتی گردشگران نسبت به سفر به ایران تاثیر دارد، خنثی کرد.

رتبه 93 صنعت گردشگری ایران در سال 2017

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ایران در سال 2017 رتبه 93 صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده است، افزود: ایران در لیست 10کشور دارای بیشترین جاذبه قرار دارد و رتبه 93 با تا توجه به وجود پتانسیل های تاریخی، فرهنگی و طبیعی مناسب در شأن ایران نیست.

زیرساخت‌های افزایش جذب گردشگر باید تقویت شود

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های افزایش جذب گردشگر باید تقویت شود، ادامه داد: متاسفانه هنوز به خوبی نتوانسته‌ایم ظرفیت بالای گردشگری کشور را به دنیا معرفی و از آن درآمدزایی کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: امروزه روستاییان خانه‌های خود را به مکان‌های اقامتی تبدیل کرده‌اند و صنایع دستی خود را به عنوان سوغات به گردشگران می‌فروشند؛ در واقع با رونق صنعت توریسم در روستاها می‌توان از مهاجرت و حاشیه‌نشینی روستاییان جلوگیری و ماندگاری آنها در روستاها را افزایش داد.

گردشگران به دنبال امنیت و جذابیت سفر هستند نه ارزان بودن

عضو هیئت رئیسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: گردشگران پیش از اقدام به سفر تحقیقاتی زیادی را از وضعیت کشورهای مورد نظر می‌کنند و بیشتر به دنبال امنیت و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری هستند تا ارزان بودن سفر.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور نیاز مبرم به ارزآوری دارد و یکی از راهکارهای موثر برای تامین آن رونق صنعت توریسم است، گفت: رونق گردشگری نیازمند اتخاذ سیاست‌های مدیریتی قوی است و آژانس‌های گردشگری و رایزن‌های فرهنگی نقش مهم و موثری در افزایش درآمد از طریق صنعت توریسم ایفا کرده و باید نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور به دنیا تلاش کنند.

غفلت سفارتخانه‌ها از پتانسیل خود در جذب گردشگر خارجی برای ایران

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: متاسفانه تبلیغات سیاسی نادرست علیه ایران باعث شده گردشگران تصور کنند ایران کشوری بسته با محدودیت‌های بسیار است بنابراین نقش سفارتخانه‌ها و رایزن‌های فرهنگی در این راستا بسیار مهم بوده و باید آن را به درستی ایفا کنند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: سفارتخانه‌ها می‌توانند با فعال‌تر کردن بخش فرهنگی خود و معرفی مناسب جاذبه‌های گردشگری تمایل گردشگران برای سفر به ایران را افزایش دهند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها