کد خبر: 220223
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۶:۰۸:۰۰
| |

گوگل از سوی اتحادیه اروپا 5 میلیارد دلار جریمه شد

اتحادیه اروپا جریمه‌ای نقدی معادل 5 میلیارد دلار به دلیل نقض قوانین رقابتی علیه شرکت آمریکایی گوگل درنظر گرفت.

گوگل از سوی اتحادیه اروپا 5 میلیارد دلار جریمه شد
کد خبر: 220223
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۶:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| اتحادیه اروپا به دلیل نقض قوانین ضدانحصار از جانب شرکت گوگل، جریمه‌ای 5 میلیارد دلاری علیه این شرکت وضع کرده است. این سنگین‌ترین جریمه برای نقض قوانین ضدانحصاری است که اتحادیه اروپا تاکنون علیه یک شرکت در نظر گرفته است.

خبر وضع این جریمه روز چهارشنبه و پس از آن‌که اتحادیه اروپا شرکت آمریکایی گوگل را به دلیل استفاده از سیستم عامل موبایل اندروید برای کنار زدن رقبای خود مقصر شناخت، اعلام شد.

سیستم عامل اندروید، محبوب‌ترین سیستم نرم‌افزاری در جهان به شمار می‌رود و اکنون بر بیش از 80 درصد تلفن‌های همراه هوشمند در جهان نصب شده است. اتحادیه اروپا اعلام کرده است گوگل باید در این رقابت منصفانه عمل کند و به شرکت‌های کوچک‌تر اجازه فعالیت دهد.

اتحادیه اروپا از گوگل درخواست کرده است ظرف 90 روز اقدامات غیرقانونی خود را متوقف کند و در غیر این صورت، با جریمه اضافی تا سقف 5 درصد روبرو خواهد شد. پیش از این، جریمه 2.4 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا علیه شرکت گوگل به اتهام دستکاری این شرکت در نتایج جست و جوها به منظور تبلیغ برای محصولات خود، رکورددار شدیدترین جریمه نقدی قاره سبز بوده است.

روز چهارشنبه، ارزش سهام شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) بیش از 1 درصد افت کرد. شرکت گوگل با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد به جریمه اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا علیه این شرکت اعتراض خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها