رهبران سیاسی عراق نتایج بازشماری دستی آرای انتخابات را تأیید می‌کنند

دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام کرد، روسای فراکسیون‌های سیاسی این کشور در نشستی آنها گفتند، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی را پس از بازشماری آرا تایید می‌کنند.

رهبران سیاسی عراق نتایج بازشماری دستی آرای انتخابات را تأیید می‌کنند
کد خبر: 220314
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۱۰:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به نیاز شدیدی که به برقراری اتحاد میان فراکسیون‌های سیاسی جهت پیشرفت کشور وجود دارد و با توجه به لزوم حمایت از ساختار دموکرات و یکپارچه عراق، حاکمیت و وحدت ملی و استقلال این کشور و نیز مقابله با هر گونه احتمال بازگشت تروریسم، با دعوت فواد معصوم، رئیس جمهوری این کشور نشستی میان روسای فراکسیون‌های سیاسی عراق برگزار شد. در این نشست به شکلی متمرکز و همه جانبه درباره تظاهرات اخیر کشور و آخرین تحولات روند سیاسی عراق در آستانه اعلام نتایج بازشماری آرا از سوی شورای کمیسیون عالی و مستقل انتخابات عراق بحث و گفت‌وگو شد.

به گزارش سایت سومریه نیوز، در ادامه این بیانیه آمده است: در این نشست همه شرکت کنندگان اذعان کردند که تظاهرات مسالمت‌آمیز برای درخواست حقوق و ارائه خدمات حقی مندرج در قانون اساسی برای شهروندان است.

در این بیانیه همچنین آمده است: شرکت کنندگان حمایت خود از دولت را در اقدامات و تصمیماتی که برای تحقق خواسته‌های تظاهرکنندگان اتخاذ می‌کند، اعلام کرده و بر احترام به قانون، حفظ امنیت و ممانعت از اقدامات خرابکارانه و حفظ اموال عمومی و خصوصی و نیز حمایت از اقدامات نیروهای امنیتی برای مقابله با خرابکاران و سوء استفاده‌کنندگان از تظاهرات تاکید کردند.

طبق بیانیه یاد شده، روسای فراکسیون‌های عراق به پایبندی کامل و ثابت خود به قانون اساسی و احکام دادگاه مرکزی تاکید کرده و اظهار داشتند، در این نشست تلاش برای ایجاد پایگاه‌های سازنده میان تمامی فراکسیون‌ها در راستای تسریع در روند اجرای مسؤولیت‌های عالی ملی و تعیین رویکردهای اصلی برنامه‌های دولت آتی و تمامی نیازهای مرحله بعد تاکید کردند.

همچنین این فراکسیون‌ها به پایبندی همه فراکسیون‌های پارلمانی به تاریخ تعیین شده برای برگزاری اولین جلسه پارلمان جهت انتخاب رئیسی برای آن اذعان کرده و روسای این فراکسیون‌ها اظهار داشتند، همچنین انتخاب رئیس جمهوری مقدمه‌ای برای معرفی کاندیدای فراکسیون بزرگ جهت تشکیل کابینه در مدت تعیین شده در قانون اساسی است.

فواد معصوم در این جلسه بر لزوم احترام به نتایج بازشماری آرا و پایبندی به مهلت تعیین شده از سوی قانون اساسی برای انتخاب رئیس پارلمان و رئیس‌جمهوری و تشکیل کابینه تاکید کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها