کد خبر: 220372
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۱۳:۰۹:۰۰
| |

معاون سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد:

4000 روحانی در روستاهای کشور مستقر هستند/ نیازمند استقرار 7000نفر

معاون امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی استقرار روحانی در مناطق روستایی محروم را رویکرد ویژه این نهاد دانست و گفت: در این راستا چهار هزار روحانی در سطح کشور مستقر هستند.

4000 روحانی در روستاهای کشور مستقر هستند/ نیازمند استقرار 7000نفر
کد خبر: 220372
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۱۳:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علی دارابی معاون امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مناسبت‌های خاص مانند ماه رمضان، محرم و ... نسبت به اعزام روحانی اقدام می‌کند، ابراز کرد: در کنار این اعزام‌ها، مقوله استقرار روحانی در مناطق نیازمند به مبلغ نیز دیگر رویکرد این نهاد است.

وی بابیان اینکه روحانیان اعزامی با اجرای برنامه‌های ویژه تبلیغی یک سد در برابر آسیب‌های اجتماعی هستند، افزود: خوشبختانه نظام اسلامی این افتخار را دارد که هم خواهران و هم برادران در ساحت تبلیغ حکیمانه دین یک فعالیت خوب و نوآورانه‌ای رادارند.

فعالیت تبلیغی در فضای مجازی

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی همچنین از استقرار بالغ بر چهار هزار روحانی در روستاهای محروم سراسر کشور خبر داد و گفت: فعالیت‌های تبلیغی مبلغان اعزامی و مستقر به مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رفع شبهات دینی در اذهان نوجوانان منجر می‌شود که قطعاً راه خوبی برای ایستادگی در برابر جنگ نرم دشمنان است.

دارابی از هدف‌گذاری سازمان تبلیغات اسلامی برای استقرار روحانی در روستاهای بالای 100 خانوار خبر داد و با ابراز اینکه نیازمند استقرار هفت هزار روحانی در روستاها و مناطق نیازمند مبلغ دینی هستیم، بیان کرد: در این راستا به دنبال کمک خیرین و توجه مسئولان برای تأمین اعتبار لازم هستیم زیرا اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی به‌تنهایی جوابگوی این طرح عظیم نیست.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باقدرت نرمی که در اختیار دارد امروز رسالت عظیم و ویژه‌ای را در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی بر دوش می‌کشد که روحانیان در رأس آن‌ها هستند، افزود: این نهاد همچنین لشگر مبلغان فضای مجازی را در سطح کشور راه‌اندازی کرده که به لطف خدا توانسته‌اند با ادبیات جوان‌پسند فضای مجازی، به مقوله تبلیغ ورود کرده و پاسخگوی شبهات دینی نوجوانان باشند تا دشمن در این حوزه نتواند اقدامی را صورت دهد.

ضرورت توجه به رسالت مهم شبکه تبلیغی

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی، درباره اهمیت کار شبکه تبلیغی در کشور گفت: فعالیت‌های لشگر مبلغان مجازی این نهاد نشان می‌دهد تا چه اندازه شبکه تبلیغی ما در سطح کشور توانمند است و می‌تواند در تمام عرصه‌ها، ورودی هوشمندانه داشته باشد تا به تبلیغ حکیمانه دین مبین اسلام که همانا رسالت و اولویت سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود تحقق یابد.

دارابی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با درک موقعیت و شرایط و عمل به هنگام نسبت به مقوله تبلیغ دین در حال تلاش است که شبکه عظیم تبلیغی را بتواند در موقعیت‌های مختلف و جغرافیای تبلیغی و فرهنگ نظام اسلامی، اشاعه دهد تا بتوانیم شاهد اقدامات شایسته‌ای در راستای ترویج فرهنگ دینی داشته باشیم.

وی درباره وضعیت تبلیغی در استان سمنان نیز بیان کرد: خوشبختانه دو مقوله مهم در استان دیده می‌شود نخست روحانیان اعزامی خوب و باانگیزه‌ای که در بیش از 80 خانه عالم روستایی و ده‌ها شهر و روستای استان به تبلیغ حکیمانه دین مبین اسلام می‌پردازند و مقوله دوم ارتباط خوب روحانیان، مسئولان، امامان جمعه و مسئولان شهرستانی و فعالان فرهنگی که شاید در این راستا، سمنان در زمره استان‌های نمونه کشور قرار گیرد که این تعاملات یک امتیاز خوب برای ارتقای فرهنگی محسوب می‌شوند.

100 روحانی مستقر در روستاهای استان سمنان مشغول به امر تبلیغ دین و فعالیت‌های فرهنگی هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها