کد خبر: 220495
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۹ ۱۶:۱۷:۰۰
| |

دری نجف‌آبادی:

مدیریت صحیح در منابع ارزی کشوری صورت گیرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از منابع ارزی کشور، گفت: باید جلوی این خائنان گرفته شده و مدیریت صحیح در منابع ارزی کشوری صورت گیرد.

مدیریت صحیح در منابع ارزی کشوری صورت گیرد
کد خبر: 220495
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۹ ۱۶:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه گفت: مسئولان ما باید اهتمام ویژه‌ای بر مدیریت صحیح منابع در حوزه آبی، طبیعی، انرژی بالاخص منابع ارزی کشور داشته باشند و نگذارند منابع ارزی چون دلار و ... حیف و میل شوند.

وی با انتقاد از خروج بی‌رویه ارز در اثر مسافرت‌های تفریحی به خارج از کشور، گفت: این دلارهای که در خارج از کشور برای سفرهای تفریحی و ... استفاده می‌شوند همه منابع ارزی ما هستند و نباید این طور حیف و میل شود تا در آینده به کشورهای اروپایی برای تأمین ارز محتاج نباشیم.

خطیب نماز جمعه اراک تصریح کرد: قرآن و اهل بیت(ع) تأکید ویژه بر امانتداری و انتخاب افراد امانتدار کرده‌اند و امروز هم باید شاهد انتخاب افراد امانتدار در همه عرصه‌های مدیریتی کشور باشیم. گاهی اوقات در انتخاب افراد دقت لازم نمی‌شود و افراد خیانتکار انتخاب می‌شوند که به ضرر منافع کشور و مردم کار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: همین انتخاب‌های غلط افراد باعث شده امروز عده‌ای خیانتکار ارز و ریال کشور را دریافت کرده و آن‌ها را در مسیرهای دیگر به هدر دهند، این هدررفت ارز برای کشور تاوان سنگینی دارد، این ارز و پول حق ملت، خون پیکر ملت، هزینه درمان و بهداشت ملت ماست و نباید گذاشت افراد خیانتکار اینطور منابع ارزی و ریالی ما را هدر دهند.

دری نجف‌آبادی با بیان این‌که برای توسعه کشور نباید گذاشت در صادرات سوءش تعبیر صورت گیرد، گفت: واردات بی‌رویه یکی از آفات توسعه کشور است، چرا این همه خودرو به کشور وارد می‌شود؟ چرا آمبولانس و داروهای غیرضروری به کشور وارد می‌شود؟ همه این موارد مانع توسعه و پیشرفت کشور است، ما در دوران جنگ شرایط دشوارتر از شرایط کنونی داشتیم، اما با مشارکت مردم و مدیریت صحیح مسئولان توانستیم در آن دوره مشکلات را رفع کنیم.

وی گفت: تحریم‌ها بر ما اثر نخواهد کرد به شرط این‌که بخواهیم درست عمل کنیم و در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام برداریم، متأسفانه امروز سازمان خصوصی‌سازی درست عمل نمی‌کند، بارها به‌علت نبود انتخاب صحیح افراد صنایع بزرگ استان چون آذرآب، هپکو و .... به مشکل برخورده است و ما در استان بخاطر درست عمل نکردن این سازمان خون دل‌ها خورده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مراسم حج، گفت: بر اساس آنچه در قرآن آمده است، مکه متعلق به همه مسلمان است و آل‌سعود نمی‌تواند این مکان مقدس و مراسم حج را فقط متعلق به خود بداند. مراسم حج امسال باید با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود و حجاج توصیه مقام معظم رهبری را در این مراسم با شکوه دینی، اجتماعی و فرهنگی دنیای اسلام رعایت کنند.

خطیب نماز جمعه اراک با اشاره به حادثه ناگوار منا گفت: مسئولان سیاسی کشور پیگیر گرفتن دیه شهیدان کشور در حادثه منا باشند، و آل‌سعود در آینده نتیجه جنایاتی که در این مراسم، کشور یمن، وغیره را کرده است خواهد دید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز آل سعود بر ذخایر نفتی دنیا اسلام تکیه زده است، و پول فروش آن را برای حمایت از اسرائیل، آمریکا، داعش و ... خرج کرده تا به همراه آنان در منطقه علیه مسلمان بی گناه جنایت انجام دهد، امروز دنیای اسلام گرفتار آل سعود است، اما در آینده‌ای نه چندان دور از آل سعود، نتانیاهو، آمریکا به عنوان لکه‌های ننگ تاریخ یاد خواهد شد.

دری نجف آبادی یادآور شد: با توجه به این‌که استان مرکزی جز استان‌هایی از کشور است که در آب هوای نسبتاً خنک قرار دارد، از مردم تقاضامندیم در این ایام گرم سال در منابع انرژی صرفه‌جویی لازم را به عمل آورده، تا افراد بیشتری بتوانند در این فصل از نعمت انرژی بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها