کد خبر: 220500
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۹ ۱۶:۲۴:۰۰
| |

تولید ناخالص داخلی کره شمالی در پایین‌ترین سطح خود طی 20 سال گذشته

بانک مرکزی کره‌ جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد که اقتصاد کره شمالی با تنزل 3.5 درصدی تولید ناخالص داخلی در سال گذشته میلادی در نتیجه تحریم‌های بین‌المللی و خشکسالی گسترده، به پایین‌ترین سطح خود در 20 سال گذشته رسید.

تولید ناخالص داخلی کره شمالی در پایین‌ترین سطح خود طی 20 سال گذشته
کد خبر: 220500
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۹ ۱۶:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در سال 2017 سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (فائو) گزارش داد که کره شمالی در بدترین خشکسالی خود از 2001 به دلیل کاهش بارش‌ها قرار گرفت و این مساله باعث شد تا کاشت غلات حیاتی شامل برنج، ذرت و سیب زمینی متوقف شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ تولید ناخالص داخلی کره شمالی در سال 2016، 3.9 درصد رشد داشت اما در سال 2017، 3.5 درصد کاهش یافت که این میزان از سال 1997 که تولید ناخالص داخلی این کشور 6.5 درصد کاهش یافت، بی‌سابقه است.

یکی از مقام‌های بانک مرکزی کره‌ جنوبی نیز اعلام کرد: رشد منفی در نتیجه کاهش چشمگیر استخراج معادن و توقف فعالیت‌های صنایع سنگین و شیمیایی در کره شمالی در نتیجه تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به دلیل فعالیت‌های اتمی و موشکی است.

خبرگزاری یونهاپ همچنین اضافه می‌کند که ارزش تجاری پیونگ یانگ در مقایسه با سال گذشته میلادی 15 درصد کاهش داشت که آمارهای صادراتی این کشور تنها با 37.2 درصد به 1.77 میلیارد دلار رسید، در حالی که کره شمالی با واردات 3.78 میلیارد دلاری کالاها رشد 1.8 درصدی در این شاخص داشته است.

یکی دیگر از مقام‌های بانک مرکزی کره‌ جنوبی نیز گفت: سازمان ملل تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ یانگ در اوت و دسامبر اعمال کرد و این تحریم‌ها می‌تواند بر اقتصاد کره شمالی در سال جاری میلادی اثری مخرب بر جای بگذارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها