کد خبر: 220615
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۰۷:۱۵:۰۰
| |

غلامعلی جعفرزاده نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مسائل امنیتی نباید بهانه‌ای برای فساد شود/ بزرگ‌ترین فسادها زمانی اتفاق افتاد که ما خواستیم تحریم را دور بزنیم/ عملکرد تیم اقتصادی دولت بسیار بد بود

نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین گفت: یکی از همکاران ما گفته بود مسائل امنیتی برای دور زدن تحریم است اما بزرگ‌ترین فسادها زمانی اتفاق افتاد که ما خواستیم تحریم را دور بزنیم. من نمی‌گویم مسائل امنیتی رعایت نشود، ولی مسائل امنیتی بهانه‌ای برای فساد نشود.

مسائل امنیتی نباید بهانه‌ای برای فساد شود/ بزرگ‌ترین فسادها زمانی اتفاق افتاد که ما خواستیم تحریم را دور بزنیم/ عملکرد تیم اقتصادی دولت بسیار بد بود
کد خبر: 220615
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۰۷:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی جعفر زاده نماینده رشت و نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین با اشاره به لابی‌های انجام شده به منظور تغییر تیم اقتصادی دولت، گفت: لابی به‌عنوان مشورت به دولت و افزایش تعامل اشکالی ندارد و باید باشد. البته اگر دولت مطالبه کند و اگر مطالبه نکند و راسا تصمیم بگیرد باید سختی‌های آن را هم بپذیرد.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: اگر دولت برای تغییر تیم اقتصادی‌اش از مجلس مشورت و گزینه بگیرد بسیاری از کارهای دولت حل‌وفصل خواهد شد. طبیعتاً با توجه به اینکه این حوزه‌ها، اقتصادی است، هر چیزی را که مرتبط با مسائل اقتصادی می‌شود باید مدنظر داشته باشیم.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت، ادامه داد: تیم اقتصادی دولت بسیار بد جواب داد و به‌محض اینکه اولین شوک اقتصادی که تحریم بود، وارد شد دیدید که در بازار ارز چه اتفاقی افتاد.

جعفرزاده گفت: اگر از همه این موارد بگذریم تغییر تیم اقتصادی در اولویت است. گزینه خاصی برای تیم اقتصادی مدنظر من نیست و افرادی هم که مطرح می‌شوند در حد گمانه‌زنی هستند و هیچ‌کس جدی نیست. اجازه بدهید این گمانه‌زنی‌ها انجام شود.

او همچنین در خصوص راهکار مبارزه با فساد گفت: فساد را فقط شفافیت کاهش می‌دهد. پنهان‌کاری به هر دلیلی موجب فساد است. یکی از همکاران ما گفته بود مسائل امنیتی برای دور زدن تحریم است اما بزرگ‌ترین فسادها زمانی اتفاق افتاد که ما خواستیم تحریم را دور بزنیم.

جعفر زاده تأکید کرد: من نمی‌گویم مسائل امنیتی رعایت نشود، ولی مسائل امنیتی بهانه‌ای برای فساد نشود.

نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین در پاسخ به این سؤال که چرا علیرغم تلاش‌هایی برای مبارزه با فساد در دولت و مجلس هنوز به نتیجه قابل قبولی نرسیده‌اند، ادامه داد: به دلیل اینکه موضوع زیربنایی و ساختاری است و تنها شکل و شمایل درست‌شده و زیربنا و ساختار درست نشده است. باید ساختار درست شود و اگر این اتفاق بیفتد فساد انجام نمی‌شود.

جعفر زاده تأکید کرد: از زمانی که گفتند ارز را می‌خواهیم شفاف کنیم متخلفان می‌ترسند که بروند و ارز بگیرند چون می‌دانند که باید بیایند و پاسخ دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها