کد خبر: 220704
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۰ ۱۶:۰۵:۰۰
| |

رییس سازمان زندان‌ها خبر داد:

استمرار کاهش ورودی به زندان‌ها با اجرای بخشنامه ساماندهی جمعیت کیفری

رییس سازمان زندان‌ها گفت: با پیشنهاد سازمان زندان‌ها بخشنامه ساماندهی وضعیت زندانیان تدوین و با دستور رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد که اقدام ارزنده ای در کاهش جمعیت زندانیان کشور بود.به طور متوسط سالانه 10 درصد افزایش ورودی به زندان‌ها داشتیم که در سال های اخیر و با اجرای این بخشنامه به طور متوسط سالانه شاهد کاهش 3 تا 4 درصدی ورودی به زندان‌ها هستیم.  

استمرار کاهش ورودی به زندان‌ها با اجرای بخشنامه ساماندهی جمعیت کیفری
کد خبر: 220704
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۰ ۱۶:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر ضرورت حمایت از خانواده‌های زندانیان تاکید کرد.

اصغر جهانگیر در این دیدار گفت: هر چند ساخت و توسعه زندان موجب خوشحالی هیچ کس نیست اما از باب ضرورت و جهت تامین امنیت جامعه ناچار از این اقدام هستیم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه با بیان اینکه اغلب زندان‌ها فرسوده است بیان داشت: مهمترین هدف زندانبانی اسلامی اصلاح و تربیت زندانیان است که پیش شرط تحقق کامل آن داشتن فضای مناسب و متناسب با جمعیت کیفری است.

وی تصریح کرد: با پیشنهاد سازمان زندان‌ها بخشنامه ساماندهی وضعیت زندانیان تدوین و با دستور رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد که اقدام ارزنده ای در کاهش جمعیت زندانیان کشور بود.

جهانگیر گفت: به طور متوسط سالانه 10 درصد افزایش ورودی به زندان‌ها داشتیم که در سال های اخیر و با اجرای این بخشنامه به طور متوسط سالانه شاهد کاهش 3 تا 4 درصدی ورودی به زندان‌ها هستیم.

رییس سازمان زندان‌ها اظهار داشت: در بررسی های به عمل آمده و استخراج اطلاعات پرونده شخصیت زندانیان مهمترین علت وقوع جرم در این استان فقر اقتصادی و نبود آموزش‌های کافی در خصوص قوانین بود که ضروریست نهادهای اجرایی در این بخش اقدامات اساسی انجام دهند تا شاهد کاهش حداکثری زندانیان در این استان باشیم.

جهانگیر در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها گفت: در حال حاضر فعالیت‌های قرآنی در 8 رشته برای زندانیان ارائه می شود.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: در حال حاضر قریب به یک هزار زندانی داریم که با آموزش‌های قرآنی در داخل زندان‌ها موفق به حفظ کامل قرآن شده‌اند.

وی ادامه داد: کلاس‌های مختلف فرهنگی از قبیل آموزش احکام در سه سطح، اخلاق در دو سطح، نهج البلاغه و آثار شهید مطهری در تمامی زندان‌ها اجرا می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: تعداد 600 هیئت مذهبی در زندان‌های کشور با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی قم و وزارت ارشاد اسلامی فعالیت می کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه با اشاره به موضوع خانواده‌های زندانیان گفت: در سال گذشته سی هزار خانواده زندانی که در آستانه متارکه قرار داشتند شناسایی و مشاوره‌های لازم و حمایت های مورد نیاز جهت حفظ خانواده‌ها با کمک خیرین صورت گرفت.

وی شناسایی فرزندان ترک تحصیل کرده زندانیان و بازگرداندن آنها به کلاس های درس را اقدام دیگر سازمان زندان‌ها در راستای حمایت از خانواده‌های زندانیان عنوان کرد.

جهانگیر در پایان با تاکید بر ضرورت حمایت از خانواده‌های زندانیان گفت: باید بین زندانی و خانواده وی تفکیک قائل شویم چرا که خانواده زندانیان نقشی در وقوع جرم ندارند و نباید با زندانی شدن سرپرست در معرض آسیب قرار بگیرند.

در ادامه آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در زندان‌ها گفت: همه ما برای خدمت کردن به این دنیا آمده‌ایم و باید به وظیفه خود عمل کنیم.

وی اظهار داشت: اجرای برنامه های قرآنی در زندان ها اقدامی ارزشمند است چرا که وقتی فردی با قرآن آشنا شد از خطا و گناه دوری می کند.

شاهچراغی خواستار توسعه اشتغال و رفع بیکاری برای مقابله با وقوع جرم در جامعه شد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها