واکنش شهیندخت مولاوردی به حذف ۴۱ ماده از ۹۲ ماده لایحه تامین امنیت زنان:

بعید می‌دانم تا این حد ماده تکراری وجود داشته باشد

مولاوردی با بیان این‌که اخیرا اعلام شد از 92 ماده 41 ماده آن حذف شده و دلیل‌شان این بود که این مواد تکراری است، گفت: سه تیم پژوهشی روی این لایحه تحقیق و بررسی کردند و دقیقا کارشان این بود بررسی کنند که آیا ماده‌ای تکراری است یا خیر؟ و این مواد در قانون مجازات وجود دارد یا خیر ؟ در آئین‌نامه دادرسی کیفری هست و یا نیست؟ تمامی این موارد مورد پژوهش و بررسی قرار گرفته من نمی‌دانم چه ماده‌ای تکراری است؟

بعید می‌دانم تا این حد ماده تکراری وجود داشته باشد
کد خبر: 220748
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۰۶:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در خصوص لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت گفت: امیدوارم این لایحه به سرنوشت لایحه حمایت از کودکان که چندین سال است خاک می‌خورد و چندین دولت و مجلس را پشت سرگذاشته و هنوز در ابتدای راه است، دچار نشود.

شهیندخت مولاوردی ، درباره اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در خصوص مسکوت ماندن لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت به دلیل بیش از اندازه بودن مجازات حبس در این لایحه است، گفت: من باید از عملکرد خودمان در آن زمان دفاع کنم؛ تمام تلاش ما این بود که تدابیر همه جانبه‌ای را در نظر بگیریم تا علاوه بر این‌که پیشگیری صورت گیرد، عامل قانونی هم باشد؛ یعنی اگر جایی لازم بود مجازات تعیین و تائید شود حفاظت و حمایت هم صورت گیرد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی ادامه داد: تمام بررسی‌ها ما را اینجا رساند که هر سه محور را در این لایحه جاری کنیم.

وی با اشاره به این‌که لایحه حمایت از زنان چندین ماه در قوه قضائیه ماند، گفت: این لایحه چندین و چند ماه مسکوت ماند آن هم به این دلیل که به زعم خودشان مجازات حبس در این ماده بسیار زیاد است.

مولاوردی با بیان این‌که اخیرا اعلام شد از 92 ماده 41 ماده آن حذف شده و دلیل‌شان این بود که این مواد تکراری است، گفت: سه تیم پژوهشی روی این لایحه تحقیق و بررسی کردند و دقیقا کارشان این بود بررسی کنند که آیا ماده‌ای تکراری است یا خیر؟ و این مواد در قانون مجازات وجود دارد یا خیر ؟ در آئین‌نامه دادرسی کیفری هست و یا نیست؟ تمامی این موارد مورد پژوهش و بررسی قرار گرفته من نمی‌دانم چه ماده‌ای تکراری است؟

وی با تاکید بر این‌که من بعید می‌دانم تا این حد ماده تکراری وجود داشته باشد، بیان کرد: سه تیم پژوهشی در این پروژه که اکثر آن‌ها از کارشناسان و صاحب نظران قوه قضائیه ،وجود داشت چگونه می‌شود این لایحه را این‌گونه به دستگاه قضا داده باشیم.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی گفت: باید ببینیم دلیل اصلی معطل ماندن لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت چیست؟ چون ظاهرا معاونت حقوقی کارش به اتمام رسیده است و اعلام شده بود که روی میز رئیس قوه قرار دارد و ایشان باید تائید کنند تا به دولت و قوه مجریه برگردد و بعد از تصویب در دولت به مجلس می‌رسند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند به دلیل نگاه جنسیتی که روی این لایحه سنگینی می‌کند تا این حد معطل مانده نظر شما چیست، عنوان کرد: به هرحال گزارش‌ها و نقدهای غیرکارشناسی در حوزه زنان بسیار داریم که همه چیز را زیر سوال می‌برد بدون این که هیچ جایگزینی داشته باشند تا ما دلمان خوش باشد که اگر این را کنار می‌گذاریم یک اتفاق دیگری می‌افتد.

مولاوردی با بیان این‌که صرفا نفی، طرد و تخریب در این حوزه( زنان و آسیب‌های اجتماعی) صورت می‌گیرد، بیان کرد: جامعه زنان که نیمی از اجتماع هستند چشم دوخته‌اند که بلاخره تکلیف این لایحه که چهار، پنج سال است مطرح شده به کجا رسیده؟

وی تاکید کرد: امیدوارم این لایحه به سرنوشت لایحه حمایت از کودکان که چندین سال است خاک می‌خورد و چندین دولت و مجلس را پشت سرگذاشته و هنوز در ابتدای راه است، دچار نشود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها