کد خبر: 220759
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۰۸:۰۲:۰۰
| |

تامین آب شرب حیوانات حیات وحش خاش

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاش گفت: کارشناسان این اداره با همکاری و همراهی مردم بومی آب شرب مورد نیاز حیوانات وحشی و مردم عشایر منطقه گرز سنگان خاش را تامین کردند.

تامین آب شرب حیوانات حیات وحش خاش
کد خبر: 220759
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۰۸:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌محمد جواد عرب مجاهد از پایان لایروبی دو چشمه و چاه آب شرب در منطقه عشایری کالک حوزه گرز سنگان خبر داد و گفت : یک حوضچه ذخیره آب نیز در جوار چشمه شور حوزه گرز سنگان ایجاد شد‌و با توجه به اینکه منطقه گرز سنگان، گونه‌های منحصربفرد جانوری حضور دارند و حیات وحش آن از تنوع خوبی بهره می‌برد، اجرای این پروژه‌ها را در دستور کار خود قرار دادیم و با کاری جهادی توانستیم چشمه‌ها و چاه آب شرب را احیاء کنیم تا مردم منطقه و حیوانات بتوانند نیازهای آبی خود را در این فصل گرما و شرایط سخت خشکسالی تامین کنند‌.

عرب ادامه داد: در مناطق دیگر خاش هم که با اینگونه شرایط مواجه هستند، کارهای عمرانی را با مشارکت مردم انجام خواهیم داد‌. البته بسیاری از وحوش منطقه مانند آهو و بز و قوچ کوهی و غیره در شرایط سخت خشکسالی و نیز حضور شکارچیان بی رحم نابود شده‌اند، لذا تلاش می‌کنیم از انقراض گونه‌های باقی مانده پیشگیری کنیم.

رییس اداره محیط زیست شهرستان خاش ادامه داد: کار دان‌پاشی برای پرندگان و تامین غذای مورد نیاز حیات وحش نیز در دستور کار ما بوده و خوشبختانه در فصول مختلف سال توانسته‌ایم با همکاری محیط بانان و مردم بومی به حفظ بخشی از گونه‌های جانوری کمک کنیم‌. بسیاری از مناطق شهرستان خاش در شمار نقاط شکار ممنوع قرار دارند و با توجه به حساسیت این مناطق از ظرفیت یک تا چهار همیار محیط زیست در هر نقطه بهره می‌بریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها