کد خبر: 220855
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۱:۳۴:۰۰
| |

علی تاجرنیا:

سفرا نقش مهمی در مقابله با دشمنی‌ها دارند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در فضای دشمنی مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان با جمهوری اسلامی نقش سفرای ایران در از بین بردن فضای ایران‌هراسی بسیار مهم است.

سفرا نقش مهمی در مقابله با دشمنی‌ها دارند
کد خبر: 220855
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۱:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علی تاجرنیا، با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور در دیدار با سفرای ایران مبنی بر ضرورت گسترش روابط با دنیا اظهار کرد: در جهان پیچیده کنونی برای کشورهایی که می‌خواهند مستقل رفتار کنند حرکت کردن بسیار دشوار است. باید بدانیم که روابط بین‌الملل پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد و مقوله امنیت در جهان امروزی بسیار با دهه‌های گذشته متفاوت شده است.

او ادامه داد: روابط بین‌المللی امروز از روابط دوجانبه به پیمان‌های چندجانبه و قراردادها گسترش یافته است. یکی از سیاست‌هایی که دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه بعد از روی کار آمدن دولت ترامپ دنبال می‌کنند تقویت ایران‌هراسی در سطح منطقه در حوزه خلیج فارس و تشویق کشورها برای خروج از قراردادها با ایران است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: متاسفانه برخی از رفتارهای داخلی خودمان بهانه‌هایی را به دست دشمنان ایران به ویژه مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی داده است. در چنین شرایطی نقش سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی نقش بسیار مهم و اثرگذاری خواهد بود.

تاجرنیا یادآور شد: نباید فراموش کنیم که مهم‌ترین عمل برای شرایط فعلی ما این است که از رفتارها و اقدامات شتاب‌زده جلوگیری کنیم. کشورهایی که مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند ممکن است برخی زیاده‌گویی‌ها و ادعاهای گزاف را مطرح کنند، اما ما باید ابتدا بیندیشیم جواب ما به آنها جواب تند و گزنده باشد؟

او ادامه داد: شاید برخی سخنان تندی که علیه جمهوری اسلامی زده می‌شود به نوعی دام و بستری باشد برای این‌که ما را هم به سمت و سوی تندروی بکشاند؛ من معتقد هستم شخص رییس جمهور با توجه به اشرافی که به حوزه بین‌المللی دارد باید از این جهت از فضای سیاسی مراقبت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: رییس جمهورمان و بعد از وی دستگاه دیپلماسی به ویژه با کمک سفرا باید واقعیت جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان دهند. ایران یکی از بالاترین سطوح دموکراسی در کشورهای خاورمیانه را داراست. این موضوع باید جای ایران‌هراسی را بگیرد و به خوبی برای افکار عمومی دنیا تبیین شود.

تاجرنیا با اشاره به ضرورت استفاده از دیپلماسی گردشگری برای از بین بردن فضای ایران‌هراسی گفت: ایران یکی از امن‌ترین کشورها برای گردشگری است. باید برای افکار عمومی توضیح داده شود که عده‌ای با طرح موضوع ایران‌هراسی می‌خواهند این امنیت را زیرسوال ببرند.

او اظهار کرد: ایران باید نوع شکاف‌هایی که در روابط اروپا و آمریکا ایجاد شده را بررسی کند و از نگاه واقع‌بینانه‌ای که به تازگی توسط ایران شکل می‌گیرد برای گسترش روابط‌اش استفاده کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: فراموش نکنیم که هیچ کس همیشه دشمن ما نیست و هیچ کس برای همیشه دوست ما باقی نخواهد ماند. در روابط بین‌الملل تاکید شده که همه کشورها براساس منافع ملی‌شان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند ما هم باید این مساله را در نظر بگیریم و بزرگترین هدف دستگاه دیپلماسی را حفظ منافع ملی قرار دهیم. در همین راستا من فکر می‌کنم نوع مواجه با دشمنان به گونه‌ای باشد که بتواند تیغ مقابله با جمهوری اسلامی را کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها