کد خبر: 220857
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۱:۴۴:۰۰
| |

نایب رئیس خانه احزاب:

توجه به احزاب توجه به مردم است/ احزاب ضربه‌گیر نظامند

نایب رئیس خانه احزاب ایران گفت: توجه به احزاب توجه به مردم است، اما طی یک قرن فعالیت احزاب در ایران مردم به اندازه 100 روز به این مجموعه ها اعتماد نکرده اند.

توجه به احزاب توجه به مردم است/ احزاب ضربه‌گیر نظامند
کد خبر: 220857
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۱:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| قدرتعلی حشمتیان در آیین افتتاح خانه احزاب استان مرکزی بیان کرد: سابقه فعالیت احزاب در ایران به یک قرن اخیر بازمی‌گردد، اما در این 100 سال مردم به اندازه 100 روز به احزاب اعتماد نداشته‌اند؛ چراکه برخی مسئولان و بزرگان کشور خواهان شکل‌گیری این اعتماد نیستند.

او با اشاره به شکل‌گیری خانه احزاب در دولت اصلاحات، تعطیل شدن آن در دولت‌های نهم و دهم و شکل گیری مجدد آن در دولت تدبیر و امید عنوان کرد: احزاب باید منتقد باشند، اما داشتن رویکرد و رویه براندازی توسط احزاب خیانت است.

حشمتیان احزاب را ضربه گیر نظام دانست و با اشاره به مسئولیت های این فعالان بیان کرد: دفاع از حقوق صنفی، رسیدگی به مطالبات مردم از حاکمیت و پیگیری و تطبیق قانون جدید احزاب سه مسئولیت اصلی خانه احزاب است که اگر این مولفه ها تحقق یابد بسیاری از مباحث کشور رفع می شود.

او تصریح کرد: اگر احزاب و مسئولان به مطالبات مردم توجه کنند جامعه برای اعتراض و پیگیری خواسته های خود به کف خیابان نمی آیند، احزاب باید ضربه گیر نظام باشند، اعتماد مردم را جلب کنند و پلی بین مردم و مسئولان باشند.

حشمتیان با تاکید بر اینکه احزاب فعال واسطه بین مردم و مسئولان خواهند بود، گفت: فعالیت احزاب خود عاملی در جهت کاهش فساد در جامعه است.

او با بیان اینکه احزاب باید مطالبات بر زمین مانده مردم را دنبال کنند و حرف مردم را به دولت برساندند و بالعکس، افزود: امروز افتتاح خانه احزاب استان مرکزی نویدبخش فعالیت پانزدهمین خانه احزاب در کشور است. باید با تعامل خانه را شکل داد؛ چراکه با مشارکت و تعامل مسائل در جهت حل شدن پیش می رود .

حشمتیان تاکید کرد: باید برای کاهش تنش و فساد در کشور، احزاب و خانه احزاب در قالب ضربه گیر نظام شکل بگیرند و در جهت تحزب حرکت کرد.

در پایان این آیین انتخابات خانه احزاب استان مرکزی برگزار شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها