کد خبر: 220919
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۶:۱۶:۰۰
| |

پروانه سلحشوری بعد از برگزاری انتخابات فراکسیون زنان:

فراکسیون زنان جایی برای انعکاس صدای زنان است/ همچنان در حوزه زنان فعال خواهم بود

پروانه سلحشوری، رئیس سابق فراکسیون زنان مجلس گفت: صدای زنان در سه مجلس اخیر کمتر به گوش جامعه رسید و نیازهایی که زنان دارند کمتر انعکاس پیدا کرد. در این دو سال سعی کردم به عنوان شخصی که تمامی اقشار زنان و نه فقط گروه‌هایی خاص از زنان را در نظر می‌گیرد، اقدام کنم.

فراکسیون زنان جایی برای انعکاس صدای زنان است/ همچنان در حوزه زنان فعال خواهم بود
کد خبر: 220919
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۶:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| انتخابات هیات رئیسه فراکسیون زنان امروز برگزار و فریده اولاد قباد به عنوان رییس فراکسیون زنان انتخاب شد. پروانه سلحشوری، رئیس سابق این فراکسیون بعد از انتخاب رییس فراکسیون زنان در گفت‌وگویی با سه خبرنگار حاضر در فراکسیون زنان گفت: فراکسیون زنان جایی بود که بتوانیم صدای زنان را منعکس کنیم. صدای زنان در سه مجلس اخیر کمتر به گوش جامعه رسید و نیازهایی که زنان دارند کمتر انعکاس پیدا کرد. در این دو سال سعی کردم به عنوان شخصی که تمامی اقشار زنان و نه فقط گروه‌هایی خاص از زنان را در نظر می‌گیرد، اقدام کنم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، سلحشوری ادامه داد: ما سعی کردیم تمامی مطالبات زنان و دختران را به صورت یک جریان به کار بیاندازیم و توانستیم گفتمان‌سازی و جریان‌سازی را در سطح جامعه ایجاد کنیم تا مطالبات زنان پررنگ شود و بتوانند درخواست خود را مطرح کنند.

این نماینده تهران تاکید کرد: دیدید که در بحث میراث فرهنگی و گردشگری چطور ورود کردیم و حداقل کاری کردیم دوباره این موضوع به مجلس برگردد، یا اینکه زنان مجلس در لایحه حمایت از معلولان خیلی فعال عمل کردند. علیرغم اینکه ممکن است تفاوت‌های رویکردی و سلیقه‌ای در بین زنان وجود داشته باشد، اما در این دو سال زنان مجلس در بزنگاه‌ها با یکدیگر همراه بودند و کمک کردند. شاید یکی از ویژگی‌هایی که زیاد از من خرده می‌گرفتند و شاید شخصیتا این عیب را دارم این است که محوری عمل می‌کردم. من چیزی را که فکر می‌کردم با توجه به شرایط نیاز است مطرح می‌کردم، البته زنان همگام بودند.

سلحشوری خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح‌هایی که ما استارت آن را زدیم و مطالباتی که مطرح کردیم و کم‌کم به نتیجه می‌رسند، رها نشود، مانند برابری دیه زن و مرد که برای من بسیار مهم بود و حتما پیگیری خواهیم کرد. بحث حضانت و ولایت فرزندان بعد از فوت پدر را هم دنبال می‌کنیم و ان‌شاءالله ارائه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: بحث تبعیض مثبت برای حضور زنان در مجلس به صورت ناقص از سوی خانم حسینی مطرح شده اما کار بیشتری دارد و امیدوارم لایحه از طرف دولت بیاید و بتوانیم نقطه نظراتمان را در لایحه دولت بگنجانیم و این موضوع کامل‌تر شود. دولت لایحه‌ای در مورد انتخابات به‌زودی به مجلس ارائه می‌کند و صحبت‌ها و مشورت‌هایی که داشتیم این بود که نقطه‌نظراتمان را در آن لایحه اعمال کنیم. من همچنان در حوزه زنان فعال خواهم بود.

رییس پیشین فراکسیون زنان در خصوص اقدامات فراکسیون زنان که به نتیجه رسیده است، گفت: ما در برنامه ششم توسعه بسیار کار کردیم و به نتیجه رسیدیم. بحث‌های نظارتی در مورد مدیریت زنان و حضور زنان در ورزشگاه‌ها به مراحل نهایی نزدیک است. ما سه طرح به مجلس داده بودیم که این سه طرح هنوز به صحن نیامده است.

سلحشوری در خصوص سه طرح فراکسیون زنان که در راه صحن است، گفت: حداقل سن ازدواج، تابعیت و اخذ گذرنامه بدون اذن شوهر این طرح‌ها هستند که باید در صحن مطرح شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها