کد خبر: 220946
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۵:۱۳:۰۰
| |

عضو هیات مدیره انجمن صنفی طلا و جواهر ایران:

تحریم فلزات گران‌بها اثرگذاری خود را آغاز کرده است/ میزان تاثیر تحریم‌ها به عملکرد مدیران بستگی دارد

عضو هیات مدیره انجمن صنفی طلا و جواهر ایران گفت:‌ میزان اثرگذاری تحریم‌ طلا و فلزات گرانبها کاملا بستگی به واکنش‌های سیاست‌گذاران کشور دارد اما نکته‌ای که واضح است این است که ما شاهد شدت افزایش قیمت در تمام فلزات گرانبها به خصوص از نیمه مردادماه خواهیم بود.

تحریم فلزات گران‌بها اثرگذاری خود را آغاز کرده است/ میزان تاثیر تحریم‌ها به عملکرد مدیران بستگی دارد
کد خبر: 220946
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۵:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| عبادالله محمدولی در خصوص افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر گفت: این قیمتی که امروز ما شاهد آن هستیم را نمی‌توان زیاد واقعی تلقی کرد زیرا در تمام دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل است و در واقع امروز قیمت بازار همان نرخی است که پنجشنبه و جمعه بوده و از فردا صبح که بازار بورس‌های جهانی شروع می‌شود قیمت‌های واقعی مشخص خواهد شد. پس قیمتی که ما الان داریم گمانه‌زنی است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی طلا و جواهر ایران گفت: وضعیت کشور به گونه‌ای است که بحث‌های روانی بیشتر از اصول و راهکارهای اقتصادی در قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. از طرف دیگر برخی تصمیم‌هایی که مسئولان می‌گیرند بدون کار کارشناسی بوده و به این جو روانی کمک می‌کند به طور مثال یکی از عوامل افزایش قیمت، حذف ارز مسافرتی است که هنوز نمی‌دانیم آیا صورت گرفته یا خیر و کسی هم جوابگو نیست.

وی ادامه داد: افراد قدرتمندی در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند که می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها به سیاست‌گذاران کمک کنند. من نمی‌دانم وقتی این مشاوره گرفتن‌ها مجانی است و هزینه‌ای برای دولت ندارد چرا بسته‌هایی که طراحی می‌شود و یا تصمیماتی که گرفته می‌شود به جای آنکه به بازار کمک کند باعث ایجاد التهاب و هیجانات کاذب در بازار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آغاز سری اول تحریم‌های آمریکا که شامل فلزات گرانبها نیز می‌شود بر افزایش قیمت‌ها چه میزان است، گفت:‌ به طور حتم این مساله بی‌تاثیر نیست و در واقع این افزایش قیمت‌ها پیش زمینه آن است اما نکته‌ای که اینجا وجود دارد این است که ما 20 درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت جهان را داریم. پس باید بتوانیم راحت با این محدودیت‌ها کنار بیاییم و از آن بگذریم اما مساله مهم اینجاست که سیاست‌گذاران ما برای آغاز اولین سری تحریم‌ها چه تدابیر و تصمیماتی اتخاذ کردند و آیا اصلا بسته حمایتی در این خصوص وجود دارد یا خیر.

محمد ولی ادامه داد: اگر بخواهیم راحت‌تر بیان کنیم این است که میزان اثرگذاری تحریم‌ طلا و فلزات گرانبها کاملا بستگی به واکنش‌های سیاست‌گذاران کشور دارد اما نکته‌ای که واضح است این است که ما شاهد شدت افزایش قیمت در تمام فلزات گرانبها به خصوص از نیمه مردادماه خواهیم بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها