واکنش اوزیل به دیدارش با اردوغان؛ من ریشه ای ترکیه‌ای دارم

هافبک تیم ملی فوتبال آلمان سرانجام نسبت به جنجال‌هایی که بعد از گرفتن عکس با رئیس جمهور ترکیه به راه افتاده بود، واکنش نشان داد.

واکنش اوزیل به دیدارش با اردوغان؛ من ریشه ای ترکیه‌ای دارم
کد خبر: 220952
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۵:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعوت اوزیل که در آستانه شروع جام جهانی 2018 روسیه عکسی که با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گرفت، جنجال زیادی به پا کرد و به شدت مورد انتقاد آلمانی‌ها قرار گرفت، با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» سرانجام سکوتش در این مورد را شکست.

در پیام هافبک تیم ملی آلمان آمده است:

«من در آلمان بزرگ شده‌ام، اما خانواده‌ام عمیقاً ریشه در ترکیه دارند. من دو قلب دارم، یکی آلمانی و دیگری ترکیه‌ای. در دوران کودکی مادرم به من آموخت که هرگز فراموش نکن از کجا آمده‌ای و به این موضوع احترام بگذار. هنوز هم به آن ارزش‌ها باور دارم.

در ماه مِی من با رئیس جمهور اردوغان در یک رویداد خیریه در لندن ملاقات کردم. این اولین ملاقات من با او پس از سال 2010 بود، جایی که اردوغان با آنگلا مرکل برای دیدن بازی بین تیم‌های آلمان و ترکیه در برلین حضور پیدا کرده بود. پس از آن بارها مسیرهای ما در سراسر جهان از یکدیگر عبور کرد.

آن عکس هم پیامی سیاسی نداشت. گرفتن عکس با اردوغان نه سیاسی بود و نه سفارشی. آن عکس تنها احترام به بالاترین مقام زادگاه خانواده‌ام بود.

من یک فوتبالیست هستم، نه یک سیاستمدار. ملاقات ما جنبه تأیید و یا حمایت از یک حرکت سیاسی نبود. ما همیشه تنها در مورد فوتبال صحبت می‌کنیم چون اردوغان در زمان جوانی‌اش فوتبالیست بوده است.

در صورتی که رئیس جمهور اردوغان را ملاقات نمی‌کردم، بی‌احترامی به ریشه اجدادی خانواده‌ام می‌شد. برایم فرقی نمی‌کرد رئیس جمهور چه کسی بود و این دیدار برایم مهم بود. این دیدار احترام به یک مقام سیاسی بود، درست مثل کاری که ملکه و یا ترزا مِی هنگام ملاقات با اردوغان در لندن کردند. نمی‌خواستم رفتاری متفاوت از رئیس جمهور فدرال آلمان داشته باشم».

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها