نیکی هیلی:

روسیه هرگز دوست ما نخواهد بود

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گرچه تاکید کرد روسیه هرگز قرار نیست دوست ما باشد اما نگرانی‌ها درباره ملاقات دونالد ترامپ و کنفرانس خبری با پوتین در هلسینکی را کم‌اهمیت دانست.

روسیه هرگز دوست ما نخواهد بود
کد خبر: 221258
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۰۸:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه تلویزیونی با سی‌بی‌ان گفت: ما به روسیه اعتماد نداریم. ما به پوتین اعتماد نداریم. هرگز هم نخواهیم داشت. آنها هرگز قرار نیست دوستان ما شوند. این یک حقیقت است.

هیلی در ادامه افزود: اما معتقدم، اینکه رئیس‌جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون (رهبر کره‌شمالی) بنشیند یا با پوتین، اینها چیزهایی است که باید اتفاق بیفتد.

نشست ترامپ در هلسینکی باید مدت‌ها پیش انجام می‌شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بابت عملکردش در نشست با پوتین که در نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله انتخاباتی روسیه در سال 2016 تردید ایجاد کرد، شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است.

ترامپ از ‌آن زمان بارها در تلاش‌ برای لاپوشانی آن اظهارات، رسانه‌ها را مکررا به عدم پوشش منصفانه آن ملاقات متهم کرده و تاکید دارد مداخله روسیه یک "شوخی بزرگ" است.

ترامپ گهگاه نیز گفته است که کنار آمدن با روسیه به نفع آمریکاست.

او پیش از ترک آمریکا به مقصد فنلاند برای دیدار با پوتین، گفته بود که پوتین را دشمن نمی‌داند. ترامپ به خبرنگاران گفت: امیدوارم، روزی، شاید او دوست شود. ممکن است این اتفاق رخ دهد.

با این حال نیکی هیلی تاکید کرد، اظهارات ترامپ درباره روسیه اصلا موجب نگرانی او نیست. بلکه بیشتر نگران سیاست‌های این دولت در قبال روسیه است که مورد خوشایند اوست.

سفیر آمریکا افزود: از نظر من استفاده از کلمات نگران‌کننده نیست بلکه این اقدامات هستند که اهمیت دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها