کد خبر: 221312
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۰:۱۹:۰۰
| |

قاسم میرزایی نیکو عضو فراکسیون امید مجلس در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس:

حصر رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی مثل بیماری لاعلاجی شده است/ چرا سید محمد خاتمی را شطرنجی کرده‌ایم؟/ مردم در دوران بگم بگم‌ها هم جایی نرفتند

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: حذف اصلاح‌طلبان و نظارت استصوابی شورای نگهبان، تفتیش دانشجویان، شطرنجی کردن سید محمد خاتمی و برخورد گزینشی با اقلیت‌ها و البته حصر رهنورد و میرحسین موسوی و مهدی کروبی مثل بیماری لاعلاجی به جان کشور افتاده است.

حصر رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی مثل بیماری لاعلاجی شده است/ چرا سید محمد خاتمی را شطرنجی کرده‌ایم؟/ مردم در دوران بگم بگم‌ها هم جایی نرفتند
کد خبر: 221312
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی‌نیکو نماینده دماوند و فیروزکوه امروز در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با بیان اینکه ما به مردم قول دادیم که تدبیر کنیم اما چرا بداخلاق شدیم، گفت: چه بگویم از هزار داستان هزار دستان، 1400 سال پیش پیامبر اسلام در سرزمین جاهلیت با تمدن‌ خود گفت وگو کرد، او گفت برای تمام کردن اخلاق برانگیخته شدم و به مردم اصول اصلاحات را یاد داد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، او ادامه داد: مردم نه شرقی هستند نه غربی آن ها به جمهوری اسلامی رای دادند و در دوران اصلاحات و سازندگی و دوران بگم بگم‌ها و دوران بی‌برجام جایی نرفتند. در وضعیتی که جهان به آن مبتلا است ایران می تواند پرچمدار حق در بازی گلادیاتورها باشد و به دشمنان بگوید که اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید.

میرزایی نیکو گفت: در سال 2001 رئیس جمهور وقت طرحی به نام گفت وگوی تمدن‌ها را مطرح کرد که نام ایران را به خوبی در بین جهانیان مطرح کرد. حذف اصلاح طلبان و نظارت استصوابی شورای نگهبان، تفتیش دانشجویان، شطرنجی کردن سید محمد خاتمی و برخورد گزینشی با اقلیت‌ها و البته حصر رهنورد و میر حسین موسوی و مهدی کروبی مثل بیماری لاعلاجی به جان کشور افتاده است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: ما نباید به این مردم دروغ بگوییم و منافع گروهی را بر منافع فردی ترجیح بدهیم. باور کنیم که مردم می فهمند. وقت آن رسیده که به این موضوعات توجه کنیم: پایان چندصدایی در داخل، حذف دولت موازی غیر پاسخگو با نهادهایی که تصمیم می‌گیرند، به کارگیری مدیران کارامد.

میرزایی‌نیکو اظهار کرد: بنده در شعارهای انتخاباتی هم گفته ام بنده از آینده خبر نمی دهم، وعده نمی دهم، دکانی هم به جز سینه زدن زیر پرچم سید سالار اصلاحات اباعبدالله الحسین(ع) بلد نیستم، اما از نبایدها گفتم، ما به این مردم نباید دروغ بگوییم، منافع فردی و گروهی را بر خرد جمعی ترجیح ندهیم، به اموال مردم دست درازی نکنیم و باور کنیم که مردم می فهمند و دانستن حق مسلم آنها است.

او افزود: در بیان راهکار عملی برای برون رفت از مشکلات تنقیح قانون در سیاست داخلی و پایان چند صدایی در سیاست خارجی، حذف دولت موازی غیر پاسخگو با نقش پررنگ بعضی از نهادها که اختیار بی پایان برای خود قائل هستند و همه جا نظارت استصوابی دارد و انسجام در ساختار مدیریت کشور را تحت سیطره دوگانگی تخریب نموده است، در شرایط فعلی تنها راه مدیریت مدیران کارآمد و اولویت اداره کشور است، منشا بسیاری از جلوگیری از مفاسد، تبعیض، جلوگیری یا کم اثر کردن رای مردم است.

میرزایی‌نیکو گفت: جامعه ایران با سلایق گوناگون در سطوح مختلف می باشد، بی‌اعتنایی به این تنوع و تکثر و نادیده گرفتن تسامح و تساهل بلکه تعمد در انکار آن از جمله مهم ترین عوامل خشم و نارضایتی مردم است، شورای نگهبان ضامن و پاسدار حقوق ملت است، لیکن نتیجه محدودیت فضای تنفس سیاسی و محروم کردن استفاده از ظرفیت شهروندان با کفایت و ملی ولو مخالف و معاند و کاهش اعتماد بوده است.

او گفت: بازسازی نظام قضایی، زدودن لایه های فساد، قانون گریزی و قانون ستیزی، سیاست زدگی و شفافیت در اطلاع‌رسانی بجای تشکیل ستادهای عریض و طویل وامانده، تغییر در ساختار اقتصاد ملی، توقف دخالت بیجا و حذف بنگاه های حاکمیتی تجدید قوا است که نظارت از طریق مطبوعات مستقل آزاد، پارلمان قدرتمند برآمده از حق احزاب و نهادهای مدنی با گسترش تبعیض و فساد رابطه معکوس دارد.

میرزایی‌نیکو افزود: پایان تحقیر جامعه با مداخلات ناروا در حریم خصوصی آنها، برداشت های خاص از دین و قانون اساسی و فلسفه آن دستاویز عده ای شده است که حریم خصوصی را به بهانه های مختلف و توهمی بشکنند و نهایت کرامت و برابر شمردن همه شهروندان ایرانی با هر عقیده، مرام و سبک زندگی مستلزم تغییر نگرش جدی در زندگی خصوصی است و مبنا باید نظم و عفت عمومی پذیرفته شده در عرف و فراتر از آن با خود مردم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: کم هزینه ترین راه اصلاح اصلاحاتی درون زا و متکی بر پتانسیل ها و خلاقیت های ملت است و لازمه آن تمکین به قانون و گفتگوی ملی و مراجعه به آرای مردم است، دفاع از حق انتقاد، اعتراض شایسته و احترام به انسانیت گام های شاخص به سوی فردای بهتر است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: «چهل سال گذشت نان نخوردن بلدی نمی خواهد، اما ما بلد نیستیم نیندیشیم، پابلو نرودا، به آرامی آغاز به مردن می کنی اگر سفر نکنی و کتابی نخوانی، زمانی که خودباوری را در خودت بکشی، وقتی نگذاری دیگران به تو کمک کنند، امروز زندگی را آغاز کن، مخاطره کن، کاری کن که نگذاری به آرامی بمیری.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها