احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آقای رئیس‌جمهور، دوره آقای سیف تمام شد

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بزرگ‌ترین مشکلی که امروز در کشور احساس می‌شود مساله تبعیض است و برای رفع آن نیاز است بزرگان نظام اقدام جدی انجام دهند تا سرمایه اجتماعی به مردم باز گردد.

آقای رئیس‌جمهور، دوره آقای سیف تمام شد
کد خبر: 221345
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۱:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم احمدی لاشکی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با تبریک ولادت امام رضا (ع)، بیان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بابت تصویب طرح یک فوریتی اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان با رای بالای 80 درصدی تشکر می‌کنم که موجی از شادمانی برای جوانان کشور را به همراه داشت. از شورای نگهبان انتظار است با فوریت این طرح را بررسی کرده و دولت نیز به فوریت این طرح را اجرایی کند.

او در ادامه گفت: افکار عمومی امروز بر آن است که مجلس در جایگاه واقعی خود قرار ندارد. افکار عمومی بر آن است که تعامل قوا بیشتر معطوف به لبخندها است و از هم‌اندیشی و کردار فاصله دارد. افکار عمومی امروز بر این باور است که تحریم بیشتر دستمایه سخنرانی‌ها شده است و تفکر و اندیشه کمتر دیده می‌شود. افکار عمومی بر آن است که رویکرد جامعه بر عدالت طبقاتی است نه عدالت عمومی. افکار عمومی بر آن است که کشاورزی در کوچه و پس کوچه‌های واردات به فراموشی سپرده شده است و صنعت و تولید داخل با وضعیت دلار به تعطیلی می‌رود و سرمایه داخلی به سمت فرار است.

نماینده مردم نوشهر در مجلس ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکلی که امروز در کشور احساس می‌شود مساله تبعیض است و برای رفع آن نیاز است بزرگان نظام اقدام جدی انجام دهند تا سرمایه اجتماعی به مردم باز گردد. امروز بازار سکه و ارز به شدت در هیجان است. فکر می‌کنید چه کسانی به این بازار تنش وارد می‌کنند، آیا غیر از خود، دیگران می‌توانند این کار را انجام دهند؟ حجم نقدینگی 1500 هزار میلیارد تومان در کجا جمع شده است، مگر نه اینکه در بانک‌ها جمع شده است. خود بانک‌ها و موسسات با هجوم به این بازار به دشمن خارجی کمک می‌کنند تا سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی از بین برود.

احمدی لاشکی ابراز عقیده کرد: آقای رییس‌جمهور تا کی می‌خواهید کشور را به گروگان آقای سیف بگذارید، دوره آقای سیف تمام شد. بر اثر سیاست‌های نامطلوب و غیرکارشناسی ایشان بسیاری از مردم نسبت به نظام اسلامی بدبین شده‌اند. کی می‌خواهید تسویه حساب نهایی موسسات به سپرده‌گذاران را اعلام کنید، کی می‌خواهید در ارز و سکه ثبات ایجاد کنید. آقای رییس‌جمهور چه زمانی می‌خواهید بین ژنرال‌های اقتصادی خود هماهنگی ایجاد کنید، مردم ایران اقتصاد ما توسط ژنرال‌ها اداره می‌شود و متاسفانه ژنرال‌ها به چشم رقیب به یکدیگر نگاه می‌کنند در صورتی که حل معضل اقتصادی نظیر گرانی که ویران‌گر است نیاز به هماهنگی بین دستگاه‌ها دارد.

او خاطرنشان کرد: فساد پدیده تلخی است که می‌تواند نظام ما را دچار چالش کند و حتی نظام را از درون تهی کند، مشکل امروز ما مدیریتی است، آیت‌الله آملی لاریجانی خواهش می‌کنم دادگاه‌ها را به صورت علنی برگزار کنید، لطفا از بزرگترها شروع کنید، آب از بلندی قله به سطح زمین می‌رسد و مردم پایین قله را سیراب می‌کند، نگاه مردم پایین به بالای قله است و همواره شما را می‌نگرد، آیت‌الله آملی ما می‌دانیم در آمریکا و اسرائیل دو اتاق فکر برای تشدید جنگ روانی در فضای مجازی درست شده است تا انسجام ملی ما را مورد خدشه قرار دهد و فاصله بین مردم و نظام را دو چندان سازد، ما نباید با دست خود به این سیاست کمک کنیم.

احمدی لاشکی اظهار کرد: راه‌حل این پدیده برخورد قاطع و علنی با اصحاب زر، زور و فساد است. آقای رییس‌جمهور ریل توسعه، آموزش و پرورش است و قطار توسعه دانشگاه و نخبگان نیز موتور توسعه هستند. در ریل‌گذاری توسعه چه کرده‌اید؟، برای معلمان چه اقدامی انجام داده‌اید؟، برای افزایش 20 درصدی حقوق معلمان مجلس چه نوشت و چه شد؟

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها