کد خبر: 221632
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۱:۰۰
| |

پذیرش پناهجویان مسیحی در دوران ترامپ 50 درصد کاهش یافته است

علی رغم اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بر حمایت از مسیحیان وعده داده بود، سیاست‌های مهاجرتی وی حتی این گروه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

پذیرش پناهجویان مسیحی در دوران ترامپ 50 درصد کاهش یافته است
کد خبر: 221632
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| براساس تحلیل انجام شده در وزارت خارجه آمریکا تعداد پناهجویان مسیحی که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پذیرفته شدند به کمتر از 50 درصد کاهش یافته است.

بر اساس آنچه برای سال مالی 2018 هدف گذاری شده، تعداد پذیرش پناهجویان در دولت ترامپ 45 هزار نفر است اما در 9 ماهه اول این سال مالی تنها 36 درصد از این هدف تامین شده است. به عبارت دیگر، دولت آمریکا از یکم اکتبر 2017 تا 30 ماه ژوئن 2018 تنها 16 هزار و 230 پناهجو را پذیرفته است.

همچنین پذیرش پناهجویان مسیحیان در این بازه به 10 هزار و 995 نفر کاهش یافته است. در مدت مشابه سال قبل یعنی از اکتبر 2016 تا ژوئن 2017، 23 هزار مسیحی پذیرفته شده بودند.

کاهش پذیرش پناهجویان مسیحی متناقض با وعده‌های ترامپ در اولین هفته حضورش در کاخ سفید برای کمک به پناهجویان مسیحی بیش از دولت‌های دیگر است.

در ژانویه 2017 ترامپ در گفت‌وگویی اعلام کرد: در گذشته اگر شما مسلمان بودید می‌توانستید به راحتی وارد کشور شوید و اگر مسیحی بودید این احتمال بسیار کمتر بود و این اتفاق بسیار غیرمنصفانه است. من فکر می‌کنم این روند بسیار بسیار ناعادلانه است و ما به مسیحیان کمک خواهیم کرد.

اما در عمل شواهدی وجود ندارد که او نسبت به این دو گروه متفاوت رفتار کرده باشد.

در 9 ماهه اول سال 2017 میزان پناهجویان مسلمان که وارد آمریکا شده، 21 هزار و 459 نفر بود اما در 9 ماه اول سال مالی 2018، این تعداد 2421 نفر است که کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

قرار است کمیته نجات بین‌الملل در نشستی امروز چهارشنبه از آمریکا بخواهد که میزان پذیرش پناهجویان را افزایش داده و پذیرش قانونی پناهجویان از جمله کسانی را که به خاطر مذهب‌شان فرار می‌کنند و همچنین در معرض تبعیض‌های نژادی، ‌ملیتی، سیاسی یا عضو یک گروه خاص اجتماعی هستند، افزایش دهد.

این کمیته بین‌المللی در بیانیه‌ای روز دوشنبه اعلام کرد: نتایج کاهش پذیرش پناهجویان بی حد و حصر است. باید این مساله مورد حل و فصل قرار گیرد.

با این حال یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان از سال 1975 پناهجو پذیرفته و بیش از 8 میلیارد دلار کمک بشردوستانه در سراسر جهان کرده است.

این مقام آمریکایی اعلام کرد: آمریکا به اسکان آسیب دیده‌ترین پناهجویان از جمله کسانی که به دلیل مسائل مذهبی فرار می‌کنند،‌ ادامه خواهد داد و در عین حال تامین امنیت و ایمنی شهروندان آمریکایی را در اولویت دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها