طرح اقتصادی ترامپ برای صلح خاورمیانه

یک مقام آمریکایی گفت: طرح ترامپ برای صلح خاورمیانه که مدت‌هاست وعده آن داده شده، شامل یک طرح اقتصادی قدرتمند برای کمک به حل اختلاف اسرائیل و فلسطینی‌ها می‌شود.

طرح اقتصادی ترامپ برای صلح خاورمیانه
کد خبر: 221831
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۴ ۱۰:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا همچنین روی جزییات پیشنهادی یک طرح کلی کار می‌کنند با این حال تاریخ انتشار این طرح صلح خاورمیانه مشخص نشده است.

به گزارش رویترز، امید می‌رفت ترامپ امسال آن را منتشر کند، اما تصمیم او برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه کشورش به آنجا که لغو چندین دهه سیاست آمریکا بود، موجب بالاگرفتن تنش‌ها در این منطقه شد.

فلسطینیان می‌گویند: ایمان خودشان را به دولت ترامپ به عنوان یک میانجی منصف از دست داده‌اند و از زمان اعلام پایتختی قدس در دسامبر گذشته روند مذاکرات را تحریم کرده‌اند.

کاخ سفید جزییات چندانی از این طرح صلح منتشر نکرده است و تردیدهای بسیاری حتی پیش از انتشار آن به وجود آمده است. پیشنهادات ترامپ حاصل دیپلماسی رفت و برگشتی به مراکز دو منطقه از سوی جارد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید و جیسون گرینبلات، وکیل حاضر در این مذاکرات می‌شود.

این دو نماینده از رهبران این منطقه خواسته‌اند تا برای هر مساله‌ای نتیجه‌ای که برای آنها قابل قبول است ذکر کنند و به گونه‌ای باشد که طرف مقابل بپذیرد. تلاش‌های سابق روسای جمهوری آمریکا در صلح میان اسرائیل و فلسطین برپایه حل اختلافات بر سر موقعیت قدس و مرزها بوده است.

تیم ترامپ با بررسی تلاش‌های گذشته یک نقشه راه برای آینده تبیین کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها