کد خبر: 221872
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۴ ۱۳:۱۹:۰۰
| |

وزیر بهداشت:

توسعه خدمات بخش دولتی احترام به جیب مردم است/ بنای ما کاهش هزینه‌هاست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر چه بتوانیم موفق شویم و خدمات را در بخش دولتی توسعه دهیم و یا با رقم ارزان‌تر از بخش خصوصی خرید کنیم قطعا به جیب مردم و هزینه‌های آن‌ها احترام بیشتری گذاشته‌ایم.

توسعه خدمات بخش دولتی احترام به جیب مردم است/ بنای ما کاهش هزینه‌هاست
کد خبر: 221872
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۴ ۱۳:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در آیین افتتاح فاز الحاقی بیمارستان کاشانی شهرکرد در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: کارهایی که در حوزه سلامت در چهارمحال و بختیاری در حال رخ دادن است، بسیار امید بخش است. همه افراد اعم از پرستاران، ماماها، پزشکان و مدیران در تلاش هستند که رنج مردم را کاهش دهند. این استان به شدت محروم است تمام زیرساخت‌ها برای اورژانس هوایی و تخت‌های ویژه آماده شده که طی دو ماه آینده تجهیزات ارسال و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت، در عین حال 160 تخت به مجموعه تخت‌هایی که در حال ارایه خدمت هستند، افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 190 پروژه در حال فعالیت است، گفت: تا پایان سال بیمارستان خصوصی پارسیان شهرکرد و بیمارستان بسیار بزرگ و مجهز در بروجن راه‌اندازی خواهد شد که دولتی‌ها و مردم به ویژه خیرین در تلاش هستند تا رنج افراد کم شود. امید است بتوانیم خدمات دولتی را توسعه دهیم تا مردم مجبور به استفاده از خدمات بخش خصوصی نشوند، برای ارائه خدمات سهم دولت 14 درصد است که هدف‌گذاری تا پایان دولت دوازدهم رسیدن به عدد 25 درصد است.


وزیربهداشت گفت: هر چه بتوانیم موفق شویم و خدمات را در بخش دولتی توسعه دهیم و یا با رقم ارزان‌تر از بخش خصوصی خرید کنیم قطعا به جیب مردم و هزینه‌های آن‌ها احترام بیشتر گذاشته‌ایم. البته باید واقع‌بین باشیم و باید متناسب با شرایطی که در آن قرار داریم تنظیم کرده و تلاش کنیم آنچه تا امروز در طرح تحول سلامت و حوزه سلامت به دست آورده‌ایم را حفظ کنیم.


وی ادامه داد: بنای امسال و سال آینده صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها است که نخست باید از خود آغاز کرد تا به خدمات آسیب وارد نشود. قول دقیق نمی‌توان داد ولی در سراسر کشور باید تعهد کنیم که به هدفگذاری 25 درصدی بخش دولتی در توسعه خدمات دندانپزشکی دست یابیم.


قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه یک سری برنامه‌ها در سند درمان دیده شده است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقدامی که باید در استان انجام شود و تقاضا می‌شود دانشگاه خود را آماده کند نظام ارجاع، پزشک خانواده، توجه بیشتر به پیشگیری و کاهش بار بیماری‌ها است که این مهم برای مردم و همکاران بایستی در مراجعه به مراکز درمانی انضباط پیدا کند و امید است این اتفاق رخ دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها