کد خبر: 222030
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۱۲:۵۷:۰۰
| |

پروانه سلحشوری نماینده مجلس:

عده‌ای بررسی اساسنامه صداوسیما را سیاسی می‌کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تدوین و تصویب اساسنامه سازمان صداوسیما را در نظارت بهتر بر این سازمان موثر دانست و گفت: اکنون روند بررسی آن در کمیسیون فرهنگی به کُندی در حال انجام است.

عده‌ای بررسی اساسنامه صداوسیما را سیاسی می‌کنند
کد خبر: 222030
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۱۲:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم بتوانیم با تدوین اساسنامه صداوسیما در جهت ساماندهی، نظم بخشی و نظارت بهتر بر کار این رسانه پیش رویم.


وی ابراز امیدواری کرد این طرح در مجلس دهم تصویب شود تا صداوسیما نیز دارای قانون مدونی باشد.


سلحشوری تاکید کرد: این رسانه باید دارای اساسنامه باشد زیرا سال ها بدون قانون اداره شده است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کمیته رسانه کمیسیون فرهنگی بیش از دو سال در زمینه تدوین طرح اساسنامه صداوسیما کار کرده است.


سلحشوری ادامه داد: اکنون این اساسنامه تا ماده 5 در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شده اما روند بررسی آن به کُندی پیش می رود.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در این جلسه ها علاوه بر صداوسیما، نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حضور دارند و نقطه نظرات آنها دریافت می شود زیرا حوزه کاری آنها با یکدیگر تداخل دارد و مرتبط است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: متاسفانه بررسی اساسنامه بسیار سیاسی پیش می رود و به نظر می رسد برخی به جای کار کارشناسی، سیاسی کاری می کنند و این مساله، به تصویب قانونی که به نفع همگان باشد، آسیب می زند.


این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه «قانون، فارغ از سیاست و برای نفع همگانی است»، تصریح کرد: قانون برای آن است که بتوان شرایط را ساماندهی کرد و به نظم درآورد، اما در کمیسیون فرهنگی به حدی بر سر تعاریف کوچک اساسنامه صداوسیما بحث و مجادله می شود که روند بررسی آن را بسیار کَند شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها