کد خبر: 222049
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۱۴:۰۴:۰۰
| |

نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح کرد:

سرانه‌های درمانی در کلانشهر کرج پایین است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: سرانه درمانی کرج پایین است و مسئولان باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

سرانه‌های درمانی در کلانشهر کرج پایین است
کد خبر: 222049
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۱۴:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج، با اشاره به سالگشت اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب، اظهار کرد: نماز جمعه در همه جمعه ها پس از انقلاب اقامه شد. پایگاه نماز جمعه در نظام اسلامی بسیار با اهمیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه نمازجمعه هدایتگری فکری، معنوی و سیاسی جامعه را بر عهده دارد، عنوان کرد: نماز جمعه در مقام رفع و دفع نقش دارد و برای اقامه آن نباید از هیچ تلاشی فروگذار بود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نماز جمعه را در کشور زنده کرد، افزود: بعد از انقلاب این فریضه عبادی و سیاسی اقامه شد.

وی با بیان اینکه امام جمعه باید انقلابی باشد، گفت: امام جمعه ای که جناح خاصی داشته باشد، نمی‌تواند به خوبی هدایتگری کند. امام جمعه ای که نسبت به مشکلات مردم و کشور حرکتی نمی کند تقوای لازم را ندارد. پایگاه های هدایت و رهبری مردم ائمه جمعه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه برخی می گویند که امام جمعه کرج هر هفته به کسی تذکر می دهد و هفته آینده نوبت دیگری است، خاطرنشان کرد: این حرف درست نیست. مدیران مسئول استان البرز مدیران توانمندی هستند اگر به مسئولی تذکر می دهیم به خاطر مردم و پیشرفت شهر و استان است.

به گفته وی حضرت علی (ع) نام مدیران و مسئولانی که بی تقوایی می کرده اند را به خاطر مردم در نماز جمعه مطرح می کردند. اشرافی گری از جمله مسائلی است که اگر در مدیری دیده شود باید نام وی مطرح شود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه زبان مردم هستند، واقع بینانه تذکر می دهند و با مسئولان هم کاری می کنند، عنوان کرد: ائمه جمعه زمینه های تقوا را در جامعه فراهم می کنند و مردم را نسبت به مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی و غیره آگاه می کنند.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام بازوی مشورتی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: لایحه FATF به مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد شده است. مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را بررسی و اعلام کرده است که این لایحه با لوایح چهارگانه و قوانین کشور مغایرت دارد و موجب افزایش تحریم ها می شود.

وی ادامه داد: معاون پارلمانی و رئیس دفتر رئیس جمهور برای عدم تصویب لایحه FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام حمله ور شده که چرا این لایحه مخالف با قوانین کشور را تصویب نکرده اند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به تهدید رئیس جمهور آمریکا در خصوص نخریدن نفت ایران، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور ایران نیز در پاسخ به این تهدید به خوبی عمل کردند. امروز دشمن از توانایی های هسته ای و قدرت موشکی ایران آگاه است.

به گفته وی دشمنان علیه ایران خواب های پریشانی می بینند و ملت همیشه در صحنه و بیدار ایران در مقابل تهدیدات آنها سر تعظیم فرود نمی آورند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به شهادت 11 بسیجی در مریوان که 8 نفر از آنها از مسلمانان اهل سنت بودند، خاطرنشان کرد: خون همه مردم ایران برای امنیت کشور فدا می شود و این را دشمنان باید بدانند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز از لحاظ سرانه های درمانی دچار کمبود هایی است، گفت: مسئولان به دنبال جذب اعتباراتی برای ساخت یک بیمارستان در کرج هستند در حالی که بیمارستانی در منطقه ای مناسب و خوب در این شهر واقع شده اما به مزایده گذاشته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: باید در این خصوص تجدید نظر شود. عده ای نگاه سودجویانه دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها