کد خبر: 222230
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۲:۵۴:۰۰
| |

ابراهیم رییسی مطرح کرد:

برای کارآفرینی بهترین بستر فضای مجازی است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از بسترهای خوب برای ایجاد کارآفرینی است، گفت: با ایجاد زمینه می‌توان 400 شغل در فضای مجازی ایجاد کرد.

برای کارآفرینی بهترین بستر فضای مجازی است
کد خبر: 222230
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۲:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در جشنواره ملی فرهنگ کارآفرینی بانوان اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این برنامه ارزشمند و قابل تقدیر این است که نشان داده شود بانوان نیز مانند مردان می‌‌توانند در حوزه تولید ورود داشته باشند و نوع نگاه به بانوان در فرهنگ اسلامی با فرهنگ غربی متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه نگاه و رویکرد ما به بانوان فاقد افراط و تفریط است، بیان کرد: باید ظرفیت‌های این حوزه شناسایی شود و موانع و مشکلات موجود بر سر راه کارآفرینان نیز از سوی مسئولان شناسایی و برطرف شود.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: کارآفرینان باید از چتر حمایت قانون برخوردار باشند و از سوی دیگر باید حمایت مالی لازم نیز از آن‌ها صورت بگیرد تا بتوانند ایده خود را در خدمت تولید و کارآفرینی قرار دهند و در نهایت ‌باید بتوان محصول نهایی را به فروش برسانند. باید از ظرفیت‌های فضای مجازی که بستر مناسبی برای کارآفرینی دارد به درستی استفاده کنیم و بانوان و کارآفرینان نیز می‌توانند از این ظرفیت و فضا استفاده کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در فرهنگ غربی زنان صرفاً عنصری مصرف‌کننده هستند، بیان کرد: با این حال این حرکت بیانگر این است که زنان نیز می‌توانند با شناسایی ظرفیت‌های خود در جامعه از آن‌ها در راستای تولید و کارآفرینی بهره بگیرند.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه با بیان اینکه کارآفرینی می‌‌تواند ارتباط مستقیمی با خودکفایی و تولید در جامعه داشته باشد، ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کارآفرینی در کشور وجود دارد و صرفا باید این ظرفیت‌ها از سوی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران شناسایی شود و به این حوزه ورود داشته باشند. برای مثال کشورهای با ارتباط دریایی کمتر از این ظرفیت بهره 50 درصدی می‌برند حال آن که بهره ما در این حوزه 3 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: این حوزه برای آستان قدس رضوی واجد اهمیت است و شاهد هستید که این نمایشگاه برپا شده تا حمایت آستان قدس رضوی را از حوزه تولیدات خانواده و بانوان اعلام کنیم و فرصتی برای تولید و فروش و به تبع آن خودکفایی خانواده‌ها فراهم شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها