شورشیان فیلیپین و تصویب قانون خودمختاری مسلمانان

جبهه آزادی‌بخش مورو که 4 سال قبل توافق صلح با دولت را امضا کرد، ده‌ها هزار هوادار از سراسر استان میندانائو را جمع کرد تا مبارزات گسترده برای تصویب قانون خودمختاری مسلمانان را آغاز کند.

شورشیان فیلیپین و تصویب قانون خودمختاری مسلمانان
کد خبر: 222516
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رهبران گروه جدایی‌طلب فیلیپین روز یکشنبه از مسلمانان در جنوب کشور خواستند تا از قانون جدید که برای مقابله با افراط‌گرایی و نابودی نیم‌قرن جنگ در رفراندومی در اواخر امسال حمایت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از رویترز، جبهه آزادی‌بخش مورو که 4 سال قبل توافق صلح با دولت را امضا کرد، ده‌ها هزار هوادار از سراسر استان میندانائو را جمع کرد تا مبارزات گسترده برای تصویب این قانون را آغاز کند.

رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین هفته گذشته مصوبه مجلس این کشور را که براساس آن تا سال 2022 به اقلیت مسلمان در جنوب این کشور خودمختاری اعطا می‌شود، امضا کرد. قانونی که چشم‌انداز صلح در این کشور را پس از نیم قرن منازعه داخلی تقویت کرده است.

سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، ایالات‌متحده و ژاپن از تصویب این قانون استقبال کردند و امیدوارند که خشونت‌ها پایان یابد و این توافق منجر به بازسازی اقتصادی در این منطقه شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها