علیرضا جهانگیری، سفیر ایران در هلند

شورای‌امنیت نقش ضمانت اجرایی حکم دیوان لاهه را دارد

علیرضا جهانگیری، سفیر ایران در هلند با اشاره به شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه گفت: در صورتی که دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی رای صادر کند، شورای امنیت سازمان ملل نقش ضمانت اجرایی خواهد داشت و می‌تواند آمریکا را مُجاب به اجرای حکم کند.

شورای‌امنیت نقش ضمانت اجرایی حکم دیوان لاهه را دارد
کد خبر: 222958
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۰:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا جهانگیری، سفیر ایران در هلند در دیدار با نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به ماموریت ویژه این سفارتخانه مبنی بر حضور در دیوان داوری لاهه و سازمان بین المللی منع گسترش سلاح‌های شیمیایی اشاره کرد و گفت: در میان سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها، تنها سفارتخانه ای هستیم که روابط دوجانبه را با دیوان کیفری، دادگستری لاهه و سازمان بین المللی منع گسترش سلاح‌های شیمیایی برقرار می‌کنیم.


وی یادآور شد: این سفارتخانه هم اکنون توقیف دو میلیارد دلاری بانک مرکزی توسط آمریکا و شکایت ایران از آمریکا به دلیل اعمال تحریم ها بر مبنای معاهده مودت 1955 در دادگاه لاهه را پیگیری می‌کند.


جهانگیری با بیان اینکه جلسه استماع شکایت ایران در مورد تحریم‌ها 27 آگوست 2018 (5 شهریور 97) برگزار می‌شود، افزود: امیدواریم دادگاه دادگستری لاهه به نفع ایران رأی دهد و آمریکا به جهت اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران محکوم شود.


سفیر ایران در هلند تصریح کرد: در صورتی که رأی به نفع جمهوری اسلامی صادر شود، شورای امنیت سازمان ملل نقش ضمانت اجرایی دارد و می‌تواند آمریکا را مُجاب به اجرای حکم کند، اما اگر حکم توسط آمریکا در شورای امنیت وتو شود، از طریق افکار عمومی می‌توان فشار بسیار به آمریکا وارد کرد.

رییس دیوان بین المللی دادگستری لاهه روز سه شنبه گذشته طی نامه ای رسمی خطاب به «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه امریکا، ضمن اعلام زمان رسیدگی به شکایت دولت ایران در خصوص بازگشت یکجانبه تحریم ها دولت واشنگتن تاکید کرد که از هرگونه اقدام جدید، اجتناب کنید و شرایط را تغییر ندهید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها