کد خبر: 223158
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۰۹:۱۹:۰۰
| |

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر محبی‌نیا:

کسی مانع ورود مجلس شورای اسلامی در موضوعات مختلف نیست

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تنظیم روابط بین‌المللی ایران را مجلس باید مشخص کند. قانون این اختیار را به نمایندگانی داده که قسم خورده و نسبت به شرایط کشور حساس هستند.

کسی مانع ورود مجلس شورای اسلامی در موضوعات مختلف نیست
کد خبر: 223158
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۰۹:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| جهابخش محبی‌نیا در اخطاری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی باید دردهای مردم گفته شود نه این‌که به تعهد آنها پایبند نباشند.

وی افزود: طبق قانون مجلس شورای اسلامی باید مرکز قدرت باشد، اما در صداوسیما مجلس شورای اسلامی را تضعیف می‌کنند که نباید درباره برخی مسائل ورود کند. این چه گفتمانی است فردی که دو دوره رییس مجلس شورای اسلامی بوده می‌گوید تنظیم روابط بین الملل با ایران در شورای عالی امنیت ملی است. این درست نیست مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع ورود کند ما قسم خورده‌ایم که نسبت به وضعیت کشور حساس هستیم.

لاریجانی در پاسخ به این اخطار گفت: هیچ محدودیتی برای مجلس شورای اسلامی وجود ندارد چه کسی مانع شما شده است؟

محبی‌نیا افزود: صداوسیما گفته که هیچ نهادی حق ندارد درباره مفاسد اقتصادی به نیابت از مجلس شورای اسلامی حرف بزند.

این صحبت‌های محبی‌نیا واکنش رییس مجلس شورای اسلامی را در پی داشت که گفت حرف غلطی است.

محبی‌نیا مجددا در تذکر دیگری به گزارش کمیسیون اصل 90 درباره روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: کمسیون اصل 90 باید در صورت وجود شکایاتی به موضوع ورود پیدا کند و آن را بررسی نماید.

لاریجانی مجددا در پاسخ به این تذکر گفت: حرف شما درست است که کمیسیون اصل 90 بنایش در بررسی پرونده‌ها باید شکایات باشد منتها می‌تواند به کار قوا نیز رسیدگی کند. درباره زلزله کرمانشاه شکایاتی رسید که کمیسیون اصل 90 رسیدگی کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد موضوع مطلب اول توجهات لازم را داشته باشید که سوء تفاهم به وجود نیاید مجلس شورای اسلامی طبق قانون می‌تواند به همه امور کشور نظارت داشته و قانون‌گذاری کند. لذا اگر حرفی در رسانه‌ای زده می‌شود نباید از آن عصبانی شده و احساس تحقیر کنید.

او تاکید کرد: ما نباید با حرف‌های دیگران خودمان را تحقیر کنیم کسی مانع ورود مجلس شورای اسلامی در موضوعات مختلف نیست. حتی در مسائل اقتصادی هم طرحی آماده شد که با رایزنی و این‌که قرار شد دولت اقداماتی را انجام دهد فعلا قرار شد این طرح اصلاح شود ولی به هرحال مجلس شورای اسلامی آمادگی پیگیری را دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها