کد خبر: 223178
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۰۹:۵۴:۰۰
| |

با همکاری سفارت استرالیا و جمعی از خیرین اتفاق افتاد؛

بازگشت به تحصیل 500 دانش‌آموز

مدرسه مهربانی گندم تهران در سال 94 باهدف آموزش به کودکان کار و بازمانده از تحصیل در تهران تاسیس شد و تاکنون 500 دانش آموز علاوه بر آموزش از اقدامات مددکاری و حمایتی این موسسه بهره مند شده اند.

بازگشت به تحصیل 500 دانش‌آموز
کد خبر: 223178
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۰۹:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در کشور که از سوی وزارت رفاه انجام شده نتایجی تکان دهنده به دست آمده مثلا اینکه از 110 هزار کودک بازمانده از تحصیل، 55 هزار و 65 کودک خارج از مدرسه تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند به گونه‌ای 36 هزار و 16 کودک تحت پوشش بهزیستی، 25 هزار و 332 کودک تحت پوشش کمیته امداد و 8 هزار و 277 کودک تحت پوشش هر دو نهاد است و براساس مصوبه‌ای که در چهارمین جلسه شورای ساماندهی این کودکان به تصویب رسید، قرار شد نمایندگان این نهادها وضعیت کودکان را تا پایان مردادماه سال قبل تعیین و گزارش کنند.

به همین منظور بسیاری از خیریه ها به دنبال بازگرداندن بیشتر این کودکان دست به کار شده اند که موسسه گندم نمونه ای از این خیریه ها است که 5 مدرسه برای بازگرداندن این کودکان به تحصیل در استانهای کشور ایجاد کرده است. مدرسه مهربانی گندم تهران در سال 94 باهدف آموزش به کودکان کار و بازمانده از تحصیل در تهران تاسیس شد و تاکنون 500 دانش آموز علاوه بر آموزش از اقدامات مددکاری و حمایتی این موسسه بهره مند شده اند.

حسین کریمی، مدیرعامل موسسه گندم بیان کرد: شرایط و ویژگی های خاص این کودکان باعث می شودتا تنها به تحصیل محدود نشویم؛ حرفه آموزی، آموزش های بهداشتی، اهدای بسته های غذایی و بهداشتی از جمله اقدامات مهمی است که ضرورت دارد این کودکان از آن بهره مند شوند. بیش از 70 درصد هزینه های این مدرسه توسط خیرین تامین می شود اما برای تامین تجهیزات و بهبود شرایط تحصیلی دانش آموزان رایزنی هایی را صورت داده ایم و توانسته ایم با حمایت سفارت استرالیا، بخشی از تجهیزات مدارس مهربانی را برای تحصیل مناسب دانش آموزان فراهم آوریم.

سفارت استرالیا در شروع سال تحصیلی 96- 97 با حمایتی که از کودکان ضمن یک تعامل دوطرفه داشته به خرید بخشی از تجهیزات مورد نیاز مدارس مهربانی موسسه گندم در 4 استان با هدف آموزشی موسسه کمک کرده است.

به همین منظور سفیر استرالیا با حضور در کلاس های تابستانی دانش آموزان و بازدید از شرایط و امکانات ارایه شده به دانش آموزان ابراز رضایت کرده و بیان داشت: از نظر ما آموزش امری مهم و ضروری است و خوشحالیم که سازمان هایی، به صورت خیریه و بدون دریافت هزینه از دانش آموزان در این راه تلاش می کنند. ما علاقمندیم بتوانیم در زمینه های دیگر نیز همراه این موسسه باشیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها