داریوش قنبری نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مشکلات اقتصادی کشور با تغییر مدیران اقتصادی حل نمی‌شود/ اولویت دولت باید حل مشکلات سیاست خارجی باشد/ تغییر وزرا برخوردی احساسی و غیرکارشناسانه است

یک نماینده ادوار مجلس گفت: قطعاً و یقیناً  ریشه مسائلی که در عرصه اقتصادی داریم در سیاست و به ویژه سیاست‌خارجی است و این موضوع با تغییر مدیران در آن سطحی که مجلس انتظار دارد حل نمی‌شود؛ با تغییر وزرا مشکلات نخواهد شد و بر مشکلات اضافه هم خواهد شد.

مشکلات اقتصادی کشور با تغییر مدیران اقتصادی حل نمی‌شود/ اولویت دولت باید حل مشکلات سیاست خارجی باشد/ تغییر وزرا برخوردی احساسی و غیرکارشناسانه است
کد خبر: 223327
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در چند ماه اخیر نمایندگان مجلس بارها درخواست تغییرات در کابینه را به اطلاع دولت رساندند و درخواست کردند دست به ترمیم کابینه بزند. به خاطر همین اعتقادشان به ترمیم کابینه هم بود که علی ربیعی وزیر کار و مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد را استیضاح و از کار برکنار کردند. اما این پایان کار نبود؛ نمایندگان بعد از این استیضاح‌ها، استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و محمد شریعتمداری وزیر صنعت را هم در دستور کار گذاشتند اما با استعفای این دو نفر از این وزارتخانه‌ها، حسن روحانی هفته پیش 4 وزیر برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کرد که هر 4 نفر آن‌ها رای اعتماد گرفتند و البته محمد شریعتمداری از وزارت صنعت به وزارت کار رفت.

اما داریوش قنبری نماینده ادوار مجلس معتقد است مشکلات فعلی کشور با ترمیم کابینه حل نمی‌شود. او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با بیان مشکلات کشور مشکلاتی نیستند که ناشی از ضعف مدیریت باشند که ما بگوییم با ترمیم کابینه حل می‌شوند،‌ گفت: حتی شاید هم تغییر مدیران در مجموع نه تنها کمکی به بهبود اوضاع نکند بلکه باعث وخامت بیشتر و بدتر شدن امور شود و نوعی شرایط غیر عادی را به اذهان جامعه متبادر کند. این شرایط غیرعادی باعث ایجاد امواج تورمی بیشتر و نابه‌سامانی‌های بیشتری شود.

او در ادامه افزود: قطعاً و یقیناً ریشه مسائلی که در عرصه اقتصادی داریم در سیاست و به ویژه سیاست‌خارجی است و این موضوع با تغییر مدیران در آن سطحی که مجلس انتظار دارد حل نمی‌شود؛ با تغییر وزرا هم مشکلات حل نخواهد شد و بر مشکلات اضافه هم خواهد شد.

این نماینده ادوار مجلس گفت: کابینه فعلی نسبت به کابینه قبلی تغییر خاصی نکرده اما همین تیم اقتصادی در چهار سال ریاست جمهوری آقای روحانی ثبات اقتصادی خیلی خوبی را مجموع ایجاد کردند. البته متغیرهایی که باعث بهبود اوضاع اقتصادی شد هم ریشه در گشایش‌هایی داشت که در عرصه سیاست خارجی کشور ایجاد شده بود؛ برجام فضای روانی مثبتی را ایجاد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اکنون و در وضعیت فعلی به یک سری اقدامات در عرصه سیاست و سیاست خارجی احتیاج داریم که مشکلات را به سمت حل شدن سوق دهد. ما باید اکنون یک ریشه‌شناسی دقیقی از مشکلات داشته باشیم و از اقدامات احساسی پرهیز کنیم.

قنبری در پایان گفت: شاید افکار عمومی این انتظار را داشته باشد که با تغییر برخی وزرا و مدیران مشکلات ما برطرف شود اما این برخوردی احساسی و غیرکارشناسانه است. اکنون باید به دولت کمک شود که در عرصه سیاست خارجی بتواند تحرکات مناسبی داشته باشد تا مشکلات جاری ما حل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها