صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه:

مذاکره با رئیس‌جمهور آمریکا امکانپذیر نیست/ مشکلات اقتصادی معلول غفلت‌ها و سومدیریت‌ها است

امام جمعه موقت تهران گفت: ملتی که هشت سال جنگ را با خالی بودن سیلوها و نداشتن تجهیزات کامل با توسل بر خدا و ائمه (ع) و با لبیک گفتن به نایب امام زمان توانست از پیچ خطرناک عبور کند، از این پیچ خطرناک هم با سربلندی این مشکلات را پشت سر می‌گذارد.

مذاکره با رئیس‌جمهور آمریکا امکانپذیر نیست/ مشکلات اقتصادی معلول غفلت‌ها و سومدیریت‌ها است
کد خبر: 223595
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۲ ۱۲:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| کاظم صدیقی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت:‌ اولین مسئله‌‌‌ای که می‌‌‌خواهم امروز مطرح کنم، سخن روز و شب مردم ما، مشکلات اقتصادی است. مشکل اقتصادی در همه چیز اثر می‌‌‌گذارد؛ در اخلاق اثر می‌‌‌گذارد، در روحیه و آرامش جامعه تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: در شئون مختلف هم اشارات قرآن این معنا را اقتضا می‌‌‌کند و هم روایات ما و تجربه ما این را می‌‌‌گوید، لذا مسئله اقتصاد قوام هر جامعه است و از پایه‌‌های اصلی سعادت جامعه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: این شرایط معلول غفلت‌‌ها، سوءمدیریت‌‌ها، عدم تجربه و عدم توجه به قوانین شرع در مدیریت کشور است. اگر ما مدیریت دینی داشته باشیم و به رهنمودهای خدا در مدیریت توجه داشته باشیم که مدیر هم کارشناس باشد و هم تحفظ نفس داشته باشد و هم سیاسی‌‌بازی نکند و هم هزینه مملکت و اعتبار مملکت را حفظ کند و هم پول ملت را حفظ کند. این حفیظ بودن خیلی حرف درونش هست.

صدیقی با تاکید بر اینکه مدیر باید دلسوز باشد و از خود مردم باشد، اظهار داشت: خودشیفتگان با مردم فاصله دارند. مدیر باید از طبقات ضعیف مردم باشد؛ پیغمبر (ص) درد یتیمی را کشیده بود و درد آنها را می‌‌دانست. او درد فقر را لمس کرده بود. هیچوقت فقرا را از یاد نمی‌‌برد. میل ائمه (ع) ما بر تقویت ضعفا بود. امیرالمومنین (ع) شب‌ها می‌‌گفت من دلخوش نمی‌کنم که من را امیرالمونین می‌‌گویید. من چگونه دلخوش کنم که برخی قرص نانی ندارند. چگونه راحت بخوابم و خودم را سیر کنم. باید مسئولان ما متوجه درد مردم باشند و درد فقرا، جانبازها، از کار افتاده‌‌‌ها، ورشکسته‌‌‌ها و سرگردان‌‌ها که بوروکراسی درها را به روی آنها را بسته، لمس بکنند.

وی با طرح این سوال که آنچه واقع شده است گذشته است. حال باید چه باید در برخورد با حوادث سنگین که نامش را ما بحران نمی‌‌گذاریم و غیر قابل حل نمی‌‌دانیم، کرد؟ تصریح کرد: ملتی که هشت سال جنگ را با خالی بودن سیلوها و نداشتن تجهیزات کامل با توسل بر خدا و ائمه (ع) و با لبیک گفتن به نایب امام زمان توانست از پیچ خطرناک عبور کند، از این پیچ خطرناک هم با سربلندی این مشکلات را پشت سر می‌گذارد البته به شرطها و شروطها.

مشاور رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مسئولان باید برخورد کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید مشکلات را فرصت تلقی کنند. خدا پدر مشکلات را بیامرزد؛ به طلا چکش بزنیم قیمتش بالا می‌‌رود. فلز قیمتی در برخورد با مشکلات شکل می‌‌گیرد و برنامه و هدف می‌‌دهد. اگر فلز غیرمقاوم باشد و چشمش به کفار باشد و تا امکانات فراهم نباشد، کاری انجام ندهد این قیمتی نیست با کوچکترین فشاری از کوره در می‌‌رود و تاریخ مصرفش می‌گذرد.

امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری یادآور شد: امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امروز اتاق جنگ آمریکا در وزارت خزانه‌داری آنها شکل گرفته است. امروز این جنگ را تهدید تلقی نکنید بلکه خودکفایی بدانید و یک فرصت برشمارید.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه همچنان در خودروسازی ما وابسته خارج هستیم، عنوان کرد:‌ با وجود اینکه چندین سال است که ما تجربه خودروسازی داریم اما همچنان وابسته هستیم. تا مسئله تحریم مطرح می‌‌شود و همه چیز به هرج و مرج کشیده می‌شود، این وضعیت ایجاد می‌شود. این چه وضعیتی است؟ چرا مردم را دچار زحمت می‌کنید؟

باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم

صدیقی اضافه کرد: برخی از مواد ما وارداتی است اما باید خودکفا شویم،‌ مگر ما موشک داشتیم؟ اما الان از این نیرو بهره‌‌مند هستیم و به داد کشورهای منطقه رسیدیم. الان وقت آن است که دست از بیرون و خارج بکشیم. مواد اولیه داریم و در کشور هم شرکت‌‌‌های دانش‌‌بنیان فراوان داریم. باید از این ظرفیت‌‌ها استفاده کنیم. از امروز باید از نیروهای جوان استفاده کنیم.

وی با اشاره به ساخت پالایشگاه خلیج فارس گفت: در ابتدا دو شرکت خارجی آمدند اما بحث تحریم‌‌ها که مطرح شد، رفتند و شانه خالی کردند اما برداران جهادی و سپاهی ما آمدند و کار را تمام کردند. نمونه دیگر آبرسانی خوزستان است. دشمنان اسلام از طریق آن درصدد آسیب به نظام بودند و دشمنان در آن قصد سوءاستفاده داشتند اما بچه‌های سپاه ما مانع آن شدند.

برخورد متخلفان نباید تبعیض‌آمیز باشد

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه با پیش‌بینی‌ها و رهنمودهای سرنوشت‌ساز رهبر حکیم، مومن، متکی به خدا و فرزانه می‌توان از مشکلات عبور کرد و باید آنها را در نظر گرفت، اظهار داشت: یکی از توصیه‌های رهبری، تقویت‌ بخش خصوصی و برخورد با متخلفان است که همیشه در نمازهای جمعه رگ شما را می‌گیرد.

صدیقی با بیان اینکه برخورد متخلفان نباید تبعیض‌آمیز باشد، ‌تصریح کرد: متخلفان در هر سمت و جایگاه و هر نسبتی که با هر فردی دارند که باشند، باید با آنها برخورد قانونی قاطعی صورت بگیرد. البته در این رابطه هم ریاست محترم قوه قضائیه و هم سخنگوی قوه قضائیه صحبت‌های جدی‌ و تذکرات مهمی را مطرح کردند.

مردم توقع دارند برخورد با فساد طول نکشد و در قالب شعار نباشد

وی اضافه کرد: خصوصا از صحبت‌های سخنگوی قوه قضائیه اینطور برداشت می‌شد که فسادهای ارزی و سکه‌ای که اخیرا بود، پس‌پرده‌ای تحت عنوان همکاری اعضای بدنه دولت داشت. ایشان گفتند امروز در جنگ اقتصادی هستیم و کسی که در این جنگ دشمن را امیدوار کند و فساد فی‌الارض مرتکب شود، مجازاتی با شرایط جنگی دارد.

مشاور رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مردم توقع دارند برخورد با فساد طول نکشد و در قالب شعار نباشد، خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند رسیدگی‌ها در مسیری باشد که توقعات به جای مردم صبور و حامی انقلاب چشم به راه نماند و مجازات‌های بازدارنده و عبرت‌آمیز هر چه زودتر با متخلفان اقتصادی صورت گیرد.

ترامپ هم گرگی در لباس بشر است

صدیقی به نزدیک شدن به ایام حقوق‌‌‌بشر اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: کشور عزیز سوریه با مقاومت‌های مردمش پیروزی را رقم می‌زند و راه آن مقاومت است و یکی از ثمرات آن ذلت آمریکا و شکست ظاهری اسرائیل و ضربات پیاپی به گروه‌های تروریستی امارات و سعودی است. مردم غیور یمن هم از نظر قدرت دفاعی، پهباد و موشک‌های بالستیک روز به روز در حال پیشرفت هستند و از معجزات خون شهدای آنهاست و البته تبعیت از امام راحل. اسلام پرقدرت است و حقوق بشر آن هم به حق است.

وی با اشاره به اینکه مدعیان حقوق بشر با بمباران شیمیایی و کشتار کودکان نشان می‌دهند که چقدر اقدامات‌شان ضدانسانی است، بیان کرد: کشتار کودکان که هر روزه توسط آمریکا صورت می‌گیرد و برخورد آنها با سیاه‌دوستان خود منشأ همه خشونت‌هاست. در واقع این افراد گرگ در لباس انسان هستند. ترامپ هم گرگی در لباس بشر است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برجام را یکبار تجربه کردید و عهدشکنی آمریکا را دیدید، یادآور شد: آنها ایمان و عهد ندارند و نباید اعتنایی به قرارداد آنها کرد. اگر هم قرار باشد با آمریکا مذاکره‌ای صورت بگیرد با رئیس‌جمهور فعلی و دولت فعلی آن مذاکره به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها