کد خبر: 223695
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۰۹:۱۶:۰۰
| |

علی مطهری با اشاره به تجمعات اعتراضی در برخی از شهرها:

نیروی انتظامی با کسانی که صرفا شعار می‌دهند، با رافت برخورد کند/ باید با مردم حرف زد

علی مطهری گفت: باید با کسانی که می‌خواهند این اعتراضات را به آشوب و تخریب اموال عمومی بکشند مقابله کنند و بی‌تفاوت نباشند. نیروهای انتظامی و امنیتی هم باید با افرادی که صرفاً اعتراض دارند و شعار می‌دهند با رأفت برخورد کنند و اما با کسانی که به تخریب و آسیب به اموال عمومی می‌پردازند با شدت عمل رفتار کنند.

نیروی انتظامی با کسانی که صرفا شعار می‌دهند، با رافت برخورد کند/ باید با مردم حرف زد
کد خبر: 223695
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۰۹:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی مطهری معتقد است که هرچند اعتراض به مسائل کشور حق مردم می‌باشد اما با توجه به سیاست‌های ترامپ در خصوص ایران، معترضان باید مواظب باشند که ابزار دست او نشوند. نایب رئیس مجلس اطمینان می‌دهد که مسئولان مشغول تلاش هستند و اگر مردم بتوانند چند ماهی در برابر شرایط مقاومت کنند آن وقت است که با شرایط متفاوت‌تر و بهتری مواجه خواهند شد. او البته قسمتی از مشکلات را هم ناشی از تلاش برخی جریان‌ها برای اجرا نشدن برجام و مهیا شدن زمینه برای خروج ترامپ از آن نسبت می‌دهد.

در ادامه بخش‌های مهم این گفت و گو را می خوانید:

  • ( با اشاره به اعتراض‌های مردم در برخی شهرها) آنطور که من برخی ویدئوهای اعتراضات را دیدم، بخشی از این ها عکس‌العمل طبیعی مردم در قبال مشکلات است و بخش دیگر با توجه به شعارهایی که داده می‌شود ناشی از برنامه‌ریزی مخالفان انقلاب اسلامی در داخل و خارج است.
  • مردم باید مواظب باشند که ابزار دست ترامپ واقع نشوند. نقشه آقای ترامپ این است که با فشارهای بانکی و مالی، مردم ایران را علیه نظام بشوراند تا ایران با ذلت و از موضع ضعف پای میز مذاکره برود. طبیعی است که این نوع مذاکره به ضرر کشور و انقلاب اسلامی است. البته ممکن است مقامات عالی کشور در شرایط دیگری که حافظ عزت ملی ما باشد تصمیم به مذاکره با امریکا با حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی بگیرند.
  • اگر مردم اعتراضی دارند باید با آرامش حرف خود را مطرح کنند و احیاناً شعار بدهند. اما باید با کسانی که می‌خواهند این اعتراضات را به آشوب و تخریب اموال عمومی بکشند مقابله کنند و بی‌تفاوت نباشند. نیروهای انتظامی و امنیتی هم باید با افرادی که صرفاً اعتراض دارند و شعار می‌دهند با رأفت برخورد کنند و اما با کسانی که به تخریب و آسیب به اموال عمومی می‌پردازند با شدت عمل رفتار کنند.
  • حتماً دولت و شخص آقای رئیس جمهوری گزارشی از وضعیت کشور و تصمیمات و اقدامات خود به مردم خواهند داد. مردم ما وقتی شرایط را درک کنند قطعاً همکاری خواهند کرد. به نظر من خوب است که دولت چند اقدام عملی بکند و صرفاً به سخن گفتن اکتفا نکند. مثلاً خوب است که دولت برای قشر متوسط به پایین یک بسته غذایی ماهانه ارائه کند که این قشر تا حدی از نظر معیشت امنیت خاطر پیدا کنند و ضمناً دشمن هم بفهمد که دولت و ملت ایران آماده مقابله هستند.
  • ما در این چهل سال هیچ وقت مثل امروز تحت فشار نبودیم و مردم باید این را بدانند و چون به آرمان‌های انقلاب اسلامی ایمان دارند قطعاً مقاومت خواهند کرد. این‌طور نیست که همه این مشکلات ناشی از ضعف مدیریت داخلی باشد بلکه بخشی از آن ناشی از این عامل است و ما هم آن را قبول داریم. اما واقعیت این است که فشار خارجی هم زیاد است و لذا باید با اتحاد ملی از این دوره خاص با پیروزی عبور کنیم.
  • اگر تمام حکومت به‌صورت متحد از اجرای برجام حمایت می‌کرد ما الان وضع بهتری داشتیم. اما متأسفانه بخشی از حکومت تصمیم به اجرا نشدن برجام گرفته بود و عملاً هم به هدف خود رسیدند. در واقع آقای ترامپ از همین شرایط استفاده کرد و از برجام خارج شد. بخشی از این مشکلات ناشی از عدم اتحاد ماست، ناشی از جنگ قدرتی است که متأسفانه بین سیاسیون وجود دارد و لذا باید اینها را هم اصلاح کنیم. اگر درست عمل کنیم مقاومت مردم قطعاً نتیجه می‌دهد.
  • در داخل همه در مقام سخن حرف از وحدت می‌زنند و از همگرایی می‌گویند اما در عمل می‌بینیم که گاهی سازهای ناکوک شنیده می‌شود و دخالت در کار هم می‌کنیم، نهادها در کار هم دخالت می‌کنند. این امور باید اصلاح شود تا مردم ما با همت و مقاومت از این شرایط خاص با پیروزی خارج شوند.
  • اگر مسؤلان درباره همه مسائل بیشتر با مردم صحبت کنند و پاسخ سؤالات آنها را بدهند و موانع را معرفی کنند مردم با آنها همراهی می‌کنند و مردم کمتر نیاز به تجمع و اعتراض پیدا می‌کنند.

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها