کد خبر: 223855
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۱۵:۲۴:۰۰
| |

استاندار زنجان اعلام کرد:

رفع مشکل آب‌رسانی به روستاها در اولویت باشد

استاندار زنجان گفت: اولویت امروز در حوزه روستاها، باید رفع مشکل آب‌رسانی به این مناطق از استان باشد.

رفع مشکل آب‌رسانی به روستاها در اولویت باشد
کد خبر: 223855
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۱۵:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اسدالله درویش‌امیری استاندار زنجان ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه امروز زمان آن فرا رسیده تا از همه ظرفیت‌هایی که در استان داریم، در راستای رفع مشکل آب‌رسانی به روستاییان استفاده کنیم، افزود: مشکلی در زمینه آب‌رسانی به مناطق روستایی استان وجود دارد، مربوط به بحث تامین تانکر آب است که باید این مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود.

وی با اشاره به اینکه روند گرمای هوا به‌گونه‌ای است که پیش‌بینی‌ها حاکی از گرم‌تر شدن هوا در سال‌های آینده و به تبع آن نیاز بیش از پیش روستاییان به آب شرب سالم، ادامه داد: نباید اجازه دهیم روستاییان در مورد تامین آب‌شرب که همواره به‌عنوان یکی از خطوط قرمز ما به‌شمار رفته است، با مشکل جدی مواجه شوند و معتقدیم مدیریت این مشکل امسال باید صورت گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه رفع مشکل آب‌رسانی به روستاهای استان، مقوله‌ای فراگیر بوده و از عهده یک یا چند دستگاه ذی‌ربط خارج است، تصریح کرد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که در این راستا همه دستگاه‌ها از جمله دهیاری‌ها، آبفار، بسیج سازندگی، بنیاد مسکن، جهادکشاورزی، ستاد بحران و ... باید پای کار بیایند تا روستاییان از این ظرفیت‌ها در راستای غلبه بر کمبود آب‌شرب برخوردار شوند.

درویش‌امیری با تاکید بر اینکه تعلل در رفع مشکلات روستاییان به‌ویژه در موضوع مهمی چون تامین آب شرب این مناطق باعث کاهش انگیزه روستاییان برای ماندگار در این مناطق خواهد شد، خاطرنشان کرد: معتقدیم به جای انجام کارهای پراکنده، باید زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های‌مان در راستای بهینه کردن وضعیت آب‌رسانی به روستاها برخوردار شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه ضمن ابراز رضایت‌مندی از نتیجه‌بخش بودن خروجی جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد تحقق صد درصدی این جلسات در استان هستیم که امیدواریم این روند موفقیت‌آمیز تداوم داشته باشد.

شهرام طهماسبی با تاکید بر اینکه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، کیفیت جلسات بیش از کمیت آن مورد توجه قرار می گیرد، ادامه داد: خوشبختانه کارگروه‌های مختلف ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه نیز در این ایام اقدام به برگزاری 17 جلسه کرده‌اند.

وی با یادآوری اینکه همه جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: میزان جلساتی که توسط کارگروه‌های جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار شده نیز بالغ بر 94 درصد محقق شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها