کد خبر: 223861
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

آغاز روابط اقتصادی قزوین با چند کشور افریقایی

قزوین با ظرفیت‌های بالای گردشگری، صنعتی و کشاورزی می‌تواند روابط اقتصادی خوبی با کشور‌های آفریقایی به ویژه ساحل عاج داشته باشد.  

آغاز روابط اقتصادی قزوین با چند کشور افریقایی
کد خبر: 223861
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در دیدار سفیر ایران در ساحل عاج و سفیر آکرودیته ایران در گابون و کامرون با استاندار قزوین زمینه‌ها و مناسبات همکاری‌های اقتصادی این استان با سه کشور افریقایی بررسی شد.


عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این دیدار گفت: زمینه همکاری اقتصادی با کشور‌های افریقایی در قزوین فراهم است و برای برقراری ارتباط و ورود به مناسبات اقتصادی، لازم است اتاق‌های بازرگانی دو کشور روابط خود را آغاز کنند.


عبدالمحمد زاهدی افزود: در حال حاضر معاملات تهاتری بهترین شیوه برقراری ارتباط اقتصادی با کشور ساحل عاج است و در این خصوص می‌بایست بررسی‌های لازم انجام شود و زمینه‌های همکاری با استان قزوین مورد بحث و بررسی قرار گیرد.


وی نزدیکی به پایتخت، قرار گرفتن در مسیر چند استان مهم و دسترسی به بازار مصرف چند میلیونی را از ظرفیت‌های خوب اقتصادی برشمرد.


استاندار افزود : در بخش کشاورزی هم وضعیت استان قزوین مناسب است و بخشی از این ظرفیت را می‌تواند در صادرات فعال و در کشور‌های آفریقایی هدف گذاری کرد.


زاهدی همچنین گفت: آمادگی داریم در قالب نمایشگاه توانمندی‌های استان را در ساحل عاج معرفی کنیم تا طرفین با ظرفیت‌های هم آشنا شوند و برای سرمایه گذاری اقدام کنند.


سفیر جمهوری اسلامی در ساحل عاج نیز برقراری مناسبات و همکاری‌های اقتصادی استان قزوین با ساحل عاج را خوب ارزیابی کرد و گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری مناسبی در این کشور وجود دارد و می‌توان این همکاری‌ها را با سایر کشور‌های افریقایی گسترش داد.


منصور شکیب مهر افزود : کشور ساحل عاج بزرگترین تولید کننده و صادر کننده‌ کاکائو و بادام زمینی در دنیاست و 40 درصد محصول کاکائوی دنیا در آن تولید می‌شود ، همچنین به علت داشتن 5 متر بارندگی در سال، در حوزه کشاورزی بسیار غنی است و محصولات مختلفی از قبیل: پنبه، آناناس و میوه‌های مناطق استوایی در آن تولید می‌شود.


وی افزود: در این کشور امتیازات خوبی برای سرمایه گذاران وجود دارد و مراحل ثبت شرکت‌های اقتصادی بسیار سریع و آسان است و ورود و خروج سرمایه نیز با سهولت انجام می‌گیرد.


سفیر جمهوری اسلامی در ساحل عاج از علاقمندی مسئولان آن کشور برای برقراری ارتباط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: کشور ساحل عاج یکی از 14 کشور عضو اتحادیه بومی غرب افریقاست و در حال حاضر نیز 37 میلیارد دلار تولید ناخالص دارد.


شکیب مهر افزود: 38 درصد جمعیت کشور ساحل عاج مسلمان که اکثریت آن‌ها شیعه هستند.

منبع: صدا و سیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها