رئیس اتحادیه باغداران مطرح کرد:

کاهش 50 درصدی تولید دلیل اصلی افزایش قیمت میوه/ دولت غرامت باغداران را نداد

یک مقام مسئول گفت: امسال با از بین رفتن 30 تا 50 درصد تولید محصولات باغی، قیمت میوه با نوسان چشمگیری در بازار روبه‌رو شد.

کاهش 50 درصدی تولید دلیل اصلی افزایش قیمت میوه/ دولت غرامت باغداران را نداد
کد خبر: 224000
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۰:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران درباره آخرین دلایل افزایش قیمت میوه در بازار، گفت: سرمازدگی بهاره، تأثیر بسزایی بر تولید میوه‌های هسته‌دار و باغی از جمله آلبالو، گیلاس، آلو، شلیل و سیب داشت که کمبود عرضه در برابر تقاضا از عمده دلایل افزایش قیمت در بازار به شمار می‌رود.

وی افزود: عوامل متعددی نظیر گرانی نهاده‌ها، هزینه‌های کارگری و مشکلات حمل‌ونقل همگی دست به دست یکدیگر داده تا قیمت میوه نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری در بازار روبه‌رو شود.


شادلو با بیان اینکه سال گذشته حجم تولید محصولات باغی بسیار بالا بود، گفت: افزایش میزان تولید محصولات باغی موجب شد تا قیمت این محصولات نسبت به 10 سال گذشته تفاوت چندانی در بازار نداشته باشد به طوریکه این قیمت در برخی مواقع جوابگوی هزینه‌های تولید، جمع‌آوری و بسته‌بندی محصول نبود اما امسال به سبب از بین رفتن 30 تا 50 درصد، تولید برخی محصولات با کمبودهایی در بازار مواجه شد و باید شرایط کنونی بازار مدیریت شود تا جو روانی پیش آمده موجب گران تر شدن قیمت‌ها نشود.

به گفته این مقام مسئول، قیمت نهاده‌های اولیه نظیر سم، کود، مکانیزاسیون و غیره تحت تأثیر نوسان نرخ دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 2 برابر افزایش داشته است.

شادلو با بیان اینکه بیش از 8 هزار میلیارد تومان به باغداران خسارت وارد شد، افزود: اگرچه مسئولان مختلف از مناطق خسارت دیده بازدید داشتند اما هنوز هیچ‌گونه غرامتی به باغداران پرداخت نشده است و انتظار می‌رود هر چه سریع تر خسارت باغداران پرداخت شود تا آنها بتوانند جوابگوی هزینه تولیدشان باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها