کد خبر: 224095
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۴:۲۷:۰۰
| |

با تاکید معاون اول رئیس‌جمهور؛

همدان مهیای برگزاری دو رویداد بین‌المللی می‌شود

رویداد بین‌المللی «همدان 2018» بعد از حضور مسؤولان کشوری، وارد فاز ملی شد و با تأکید معاون رئیس اول رئیس‌جمهور همه وزارتخانه‌ها مکلف به همکاری با رویداد «همدان 2018» شدند.

همدان مهیای برگزاری دو رویداد بین‌المللی می‌شود
کد خبر: 224095
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۴:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رویداد «همدان، 2018» یک گام دیگر فراتر نهاد و با دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور نمایی دیگر از اهمیت این موضوع را به نمایش گذاشت.

همدان که در ابتدایی‌ترین روزهای انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی نتوانست یک افتتاحیه ملی برگزار کرده و مانند تبریز 2018 از مسؤولان ملی به همدان دعوت کند، روز گذشته با معاون رئیس‌جمهور، جمعی از معاونان رئیس‌جمهور، هفت وزیر دولت، رئیس سازمان صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی، استاندار همدان و رئیس مجمع نمایندگان و جمعی از نمایندگان، شهردار و رئیس شورای شهر همدان دیدار کرده و جلسه داشت.

همه وزارتخانه‌ها مکلف به همکاری با رویداد همدان 2018 هستند

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه هماهنگی رویداد همدان 2018 ضمن تأکید بر اینکه با مرکزیت همدان باید ایران را به جهان معرفی کنیم، اظهار کرد: دولت تمام تلاش خود را برای کمک به این رویداد به کار می‌گیرد.

اسحاق جهانگیری با تأکید بر اینکه در جلسه هیات دولت هر مصوبه‌ای برای این رویداد نیاز باشد، تصویب می‌کنیم، افزود: وزارت امور خارجه برای دعوت از نمایندگان و سفیران اقدامات لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه وزارتخانه‌ها مکلف به همکاری با رویداد «همدان، 2018» هستند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد نیز برای معرفی مشاهیر و وزارت ورزش و جوانان نیز برای میزبانی مسابقات در همدان اقدام کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید صدا و سیما برای معرفی جاذبه‌ها و مفاخر فرهنگی همدان اقدام ویژه و مضاعفی داشته باشد، بیان کرد: کارهای خوب و بزرگی در همدان انجام شده است و از تلاش‌های استاندار و همکاری خوب شهرداری همدان و نمایندگان مجلس در جهت توسعه استان قدردانی می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم همدان را به خوبی معرفی کنیم و دولت هم در این زمینه نهایت تلاش خود را می‌کند، یادآور شد: همه دستگاه‌های ملی با استفاده از فرصت رویداد همدان 2018 استفاده کرده و ایران را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه همدان به لحاظ ظرفیت‌های مختلف از جمله تاریخی، مشاهیر و صنایع‌دستی این امکان را دارد، افزود: انصافاٌ همدان جاذبه‌های زیادی دارد و اگر در کشور بخواهیم جاذبه‌های گردشگری را معرفی کنیم، حتما همدان جزو مطرح‌ترین آنهاست.

همدان نیازمند همکاری وزارت امور خارجه است

استاندار همدان نیز با بیان اینکه همدان با رویداد 2018جهانی خواهد شد، گفت: در سال‌های اخیر و در جهت توسعه زیرساخت‌ها از راه‌آهن تا آزادراه و هتل‌سازی کارهای بزرگی در استان انجام شده است.

محمدناصر نیکبخت افزود: در شرایط فعلی که دشمن ایران‌هراسی می‌کند، میزبانی از دو رویداد جهانی و آسیایی در همدان به نمایندگی از ایران توفیق بزرگی برای کشور است.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم وزارت امور خارجه در این دو رویداد به همدان کمک کند، افزود: 43 برنامه از جمله نخستین جشنواره ملی پویانمایی و میزبانی از نشست سفرای خارجی با عنوان رویداد 2018در همدان انجام شده است.

وزارت امور خارجه در حال پیگیری برنامه‌های رویداد همدان 2018 است

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در خصوص هماهنگی برنامه‌های رویدادهای 2018 در همدان اظهار کرد: وزارت امور خارجه جهت اجرای خوب رویداد «همدان 2018» همه ظرفیت‌ها را به کار می‌گیرد.

بهرام قاسمی بیان کرد: میزبانی همدان از نشست سفرای خارجی خوب و رضایت ‌بخش بود و بخش دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در حال پیگیری برنامه‌های رویداد «همدان، 2018» است.

میهمانان رویدادهای همدان 2018 در سطح بالا دعوت شوند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز توجه به نقش کلیدی همدان در حوزه تاریخ و تمدن به صورت ویژه را ضروری دانست و گفت: همدان را به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران باید به جهان معرفی کنیم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه میهمانان رویدادها در سطح بالا دعوت شوند، بیان کرد: حضور وزرا و میهمانان خارجی در این رویدادها کمک به معرفی همدان و توسعه گردشگری است.

وی تلاش استاندار برای معرفی همدان و کمک به توسعه استان را قابل تقدیر دانست و گفت: امیدواریم همدان به حق واقعی خود در سال 2018 برسد.

معرفی همدان نیازمند تبلیغات بیشتر و جامع‌تری است

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا را یک فرصت دانست و گفت: باید از این فرصت ارزشمند در جهت توسعه استان استفاده کرد.

امیر خجسته با بیان اینکه معرفی همدان نیازمند تبلیغات بیشتر و جامع‌تری است، افزود: صدا و سیما باید ورود جدی‌تری به این موضوع داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه از وزارت امور خارجه انتظار داریم کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های ایران برای رویداد همدان همکاری ویژه‌ای داشته باشند، افزود: در این رویداد موضوع ثبت جهانی آثار تاریخی همدان مورد توجه قرار گیرد.

پس از آنکه توضیحاتی در خصوص ویژگی‌های همدان و مزیت‌های گردشگری استان و اهمیت رویداد «همدان 2018» توسط نیکبخت و نیز درخواست‌های استان از دولت و معاون اول رئیس جمهور مطرح شد، گزارش اقدامات استان در رابطه با این رویداد در حوزه زیرساخت، رویدادهای انجام شده و پیش رو و تبلیغات همدان از سوی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ارائه شد.

رویداد 2018 برای همدان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند این خطه را در ابعاد گسترده‌ای معرفی کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها