کد خبر: 224362
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۴:۵۸:۰۰
| |

استاندار ایلام خبرداد:

تسهیل روند بارگیری کالا در مرز مهران

استاندار ایلام گفت: روند بارگیری کالا در مرز مهران تسهیل می‌شود.

تسهیل روند بارگیری کالا در مرز مهران
کد خبر: 224362
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۴:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم سلیمانی استاندار ایلام روز دوشنبه در جلسه دولت با بخش خصوصی اظهار کرد: مشکلاتی در تردد کامیون ها در مرز بین المللی مهران ایجاد شده بود که در نتیجه دیدار روزهای اخیر استاندار واسط از ایلام و رایزنی های صورت گرفته بر لزوم چاره اندیشی از سوی طرف عراقی تاکید و قرار شد این روند تسهیل شود.

وی افزود: بدون شک آینده استان های ایلام و واسط عراق روشن و امیدوار کننده است ولی لازمه تحقق این امر جدیت هرچه بیشتر مسئولان دو استان برای محقق کردن توافنامه های امضا شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: زیرساخت های بسیار خوبی از سوی جمهوری اسلامی ایران از نظر راه های ارتباطی و تامین آب و برق و شبکه های مخابراتی در مسیرهای منتهی به مهران انجام گرفته ولی می طلبد طرف عراقی نیز در آنسوی مرز اقدامات لازم را انجام و برنامه های در دست اجرا برای توسعه مراودات تجاری و بازرگانی را شتاب ببخشد.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه سرا قوا و بخشنامه بانک مرکزی برای رسیدگی به وضعیت بازار ارز و سکه اشاره کرد و گفت: کسانیکه ارز دولتی برای ورود کالا دریافت ولی آنرا در سطح بازار عرضه نکرده اند، باید مابه التفاوت آنرا به خزانه دولت بازگردانند.

وی اضافه کرد: دولت با هماهنگی دستگاه قضایی در برخورد افراد مخل در نظم اقتصادی جدی است و برای متعادل کردن بازار ارز عوامل بی ثباتی شناسایی و به مردم معرفی خواهند شد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در بسته ارائه شده از سوی بانک مرکزی نیازهای اساسی مردم با نرخ ارز دولتی تهیه و هیچ گونه تغییری در قیمت کالاهای اساسی تا فروردین ماه 98 صورت نمی گیرد.

وی یاداور شد: بازار ثانویه ارز نیز بزودی تشکیل و در آن نرخ ارز توسط بازار و در جریان عرضه و تقاضا تعیین می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها