کد خبر: 224467
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ ۰۹:۰۵:۰۰
| |

جانشین فرمانده ناجا:

ایران سال 97 امن تر از 96 است

 سردار مومنی گفت:کشفیات سلاح، مواد مخدر و قاچاق ما افزایش داشت،درگیری‌ها افزایش و شهدا کمتر شد و همه اینها نشان می دهد توجه به آموزش موضوع فردی و داخلی نیروی انتظامی نیست بلکه در همه ماموریت‌های نیروی انتظامی اثر گذار است.

ایران سال 97 امن تر از 96 است
کد خبر: 224467
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سرتیپ پاسدار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در دومین دوره مسابقات مهارت‌های پلیسی، تجلی قرارگاه جهادی گفت: از رویکردهای اصلی نیروی انتظامی توجه به موضوع آموزش و ارتقای سطح آموزش است و به همین دلیل با تدبیر سردار فرمانده انتظامی، قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در سال 94 در نیروی انتظامی راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه آموزش های بدو خدمت، حین خدمت و یگانی و مهارت های جمعی و فردی در دستور کار قرار گرفت، افزود: تا قبل از این قرارگاه توجه بیشتر به آموزش های دانشی بود و به آموزش های مهارت محور کمتر توجه شده بود و با راه اندازی قرارگاه جدید آموزش این تغییر ایجاد شد که رویکرد دانش محور به مهارت محوری تغییر کند و عمده منابع و برنامه های اصلی به این امر اختصاص پیدا کند.

مومنی ادامه داد: بدین ترتیب در تمام متون دروس و طرح برنامه ها از آموزش های بدو خدمت، درجه داری، سربازی، دوره های تحصیلات تکمیلی و حین خدمت به سمت مهارت افزایی تغییر یافت که دو دوره ارزیابی و بازرسی میدانی از تمامی رده های نیروی انتظامی انجام شد. در سه دهه گذشته سابقه نداشت که در تمام رده‌ها ارزیابی ها تمام شمار باشد بدین معنا که اگر بررسی تیراندازی قرار بود انجام شود از تمام پرسنل و نه افراد دارای مهارت های بالا انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدا نمرات دانشی از سطح بالاتری برخوردار بودند، گفت: در مرحله دوم با همان شاخص ها نمرات به شکل خوبی افزایش یافت.آموزش در همه ماموریت های پلیس تاثیرگذار است. آموزش در همه ماموریت ما بسیار تاثیر گذار است، افزایش مهارت و آموزش بر روی کار همه اقشار پلیس تاثیر خواهد داشت و منجر به ارتقای امنیت در کشور می‌شود. در سال جاری کشفیات سلاح، مواد مخدر و قاچاق ما افزایش داشت، درگیری‌ها افزایش و شهدا کمتر شد و همه اینها نشان می دهد توجه به آموزش موضوع فردی و داخلی نیروی انتظامی نیست بلکه در همه ماموریت‌های نیروی انتظامی اثر گذار است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه امروز در کشورمان با تلاش فرمانده کل قوا و تلاش همه نیروهای نظامی به ویژه نیروی انتظامی امنیت قابل قبولی داریم که بخش زیادی از این ارتقای امنیت مرهون قرارگاه جهادی است، تصریح کرد: ایران سال 97 به حول و قوه الهی امن تر از ایران سال 96 است و این روند ادامه خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها