کد خبر: 224538
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

وزیر ارشاد:فرهنگ احسان،ایثار و شهادت حافظ هویت‌های ملی ما است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکنون که در اقلیم پرخطر و چهارراه هجوم دشمنان قرار داریم باید با تکیه بر فرهنگ احسان، ایثار و شهادت از هویت خود دفاع کنیم.

وزیر ارشاد:فرهنگ احسان،ایثار و شهادت حافظ هویت‌های ملی ما است
کد خبر: 224538
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت در حوزه هنری سخن می‌گفت، بیان کرد: روز خبرنگار روز حیات تپنده جامعه است. کارکردهای مختلفی برای رسانه‌ها تعریف شده است که از جمله کارکردهای آن می‌توان به کسب و انتقال اطلاعات، تعامل اجتماعی و معرفی خدمات تفریحی و فراغت اشاره کرد.

وی افزود: یکی از کارکردهای عمده رسانه‌ها هویت‌یابی است. اگر جامعه‌ای هویت‌اش در معرض خطر باشد رو به فرسایش خواهد رفت. در حوزه هویت ما سه مولفه داریم که می‌توان به هویت‌های ملی، دینی و جمعی اشاره کنیم. این هویت‌ها همواره از سوی دشمنان مورد هجمه و تهدید قرار دارند یا خواهند گرفت. اگر این سه حوزه دچار فرسایش شوند می‌توان گفت که فرسایش آن کمتر از تهدید سرزمین انسانی نخواهد بود. بنابراین یکی از اصلی‌ترین کارکردهای رسانه حفاظت و پاسداری از هویت‌ها است.

صالحی در ادامه گفت: فرهنگ احسان، ایثار و شهادت پوشش دهنده این سه هویت هستند و اگر آن‌ها را معادل فرهنگ احسان، نیکوکاری و فداکاری در نظر بگیریم می‌توان این چنین گفت که این سه مفهوم کانون هویت‌ها را تشکیل داده‌اند. اگر ایران در این سال‌ها باقی مانده است باید مولفه‌های فرهنگ احسان، ایثار و شهادت را مد نظر داشته باشیم چرا که ما در اقلیم پرخطر و در چهارراه هجوم دشمنان قرار داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایثارگری رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس توضیح داد: این ایثارگری نمادهای پرافتخار و زرینی را برای ما رقم زد و این روحیه حافظ ایران شد بنابراین هر کدام از رزمندگان دوران دفاع مقدس یک اسطوره هستند. در بخش هویت دینی و جمعی نیز این گونه است. سه مفهوم یاد شده کانون تفکر دینی و هنجارهای مذهبی ما را تشکیل داده‌اند.

صالحی افزود: اکنون هویت‌های جمعی ما به شدت در معرض فردگرایی و لذت‌گرایی، خودبزرگ‌بینی و منفعت‌گرایی قرار دارند و رسانه‌ها می‌توانند با صیانت و معرفی مولفه‌های احسان، نیکوکاری و فداکاری که در ذیل فرهنگ ایثار و شهادت قرار دارند، در قالب‌های گوناگون به حفظ جامعه بپردازند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها