مراقب کلاهبرداران باشید؛

هشدار پلیس فتا به خرید و فروش تسهیلات در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه نسبت به خرید و فروش تسهیلات در فضای مجازی هشدار داد.

هشدار پلیس فتا به خرید و فروش تسهیلات در فضای مجازی
کد خبر: 224622
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی از مواردی که در دنیای مجازی و به خصوص نرم افزارهای ارائه خدمات به وفور یافت می شود، پیام های خرید و فروش انواع تسهیلات مانند وام ازدواج است که شهروندان باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.

وی افزود: بسیاری از آگهی‌های فروش امتیاز وام می‌تواند نوعی کلاهبرداری باشد چرا که زمانی که فرد خریدار امتیاز، مبلغی را به عنوان خرید به حساب طرف مقابل واریز می کند فروشنده کلاهبردار از واگذاری تسهیلات امتناع می ورزد.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه بیان کرد: گاهی نیز کلاهبردار اعلام می کند که خریدار باید ضامن وام بانکی شود، اینجاست که باید توجه داشت زمانی که قربانی به عنوان ضامن قرارداد را امضا کرد کلاهبردار تعهدات خود را انجام نداده و پس از دریافت وام متواری می شود و در این بین فرد ضامن باید مبلغ وامی که دریافت نکرده است را پرداخت کند.

وی ادامه داد: حتی برخی از این کلاهبرداران با دریافت مدارک مورد نیاز مثل اصل و کپی کارت ملی، شناسنامه و ... از مدارک شهروندان نیز سوء استفاده کرده و برای آن ها مشکل ایجاد می کنند.

سرهنگ کریمی گفت: به شهروندان توصیه می شود به هیچ عنوان اصل یا کپی مدارک شناسایی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید چه به صورت حضوری و چه از طریق ارسال ایمیل، چرا که تبعات قانونی هر گونه سوء استفاده از مدارک شما به عهده خود شماست.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه در پایان با اعلام ممنوعیت خرید و فروش تسهیلات، گفت: ارائه هرگونه خدمات مالی نظیر دریافت و پرداخت تسهیلات صرفا از طریق سیستم بانکی انجام می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها