کد خبر: 224726
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۰۸:۲۲:۰۰
| |

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس بیان کرد:

سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری پایین‌تر است

‌نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه فضای آموزشی استان نسبت به دیگر استان‌ها در رده بسیار پایینی قرار دارد.

سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری پایین‌تر است
کد خبر: 224726
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۰۸:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد نعیم امینی فرد در بازدید از مراکز آموزشی استان افزود: متوسط فضای آموزشی کشور 5.5 متر و در استان 3.5 متر است، حتی این فضا نیز به صورت عادلانه توزیع نشده است. البته در نقاطی از استان سرانه فضای آموزشی کمتر از یک متر و حدود 52 سانتی متر است و مناطقی نیز بیش از متوسط کشوری فضای آموزشی دارد.

امینی فرد با بیان این که باید اقدام های لازم برای عدالت آموزشی انجام شود، اظهار کرد: متاسفانه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عملکرد ضعیفی در استان داشته است، حتی خیران نیز از مدرسه سازی در استان رویگردان شده اند و تمایلی برای نوسازی ندارند، چرا که با مدیریت ضعیف روبه رو هستند. خیران به طور معمول در مناطقی هزینه می‌کنند که منابع آن‌ها به صورت عادلانه میان همه توزیع شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در مرکز و جنوب استان به شدت با کمبود نیروی انسانی در مقطع متوسطه رو به روست، گزینش نشدن نیروهای بومی در چند دهه اخیر مشکل کمبود نیروی انسانی در مدارس را در این استان دامن زده است. برخی از مدارس با دمای بالای 60 درجه در کانکس برگزار می‌شود و برای تهیه وسایل سرمایشی و گرمایشی مشکلات بسیاری وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها