کد خبر: 224907
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۱۵:۴۴:۰۰
| |

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد:

270 میلیون یورو صرف واردات کاغذ روزنامه شد

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان «اگر اکنون وزارت جهاد کشاورزی اجازه برداشت چوب از جنگل‌های شکسته بدهد، شاهد تولید 100 هزار تن کاغذ خواهیم بود» گفت: با تغییر نرخ ارز در ماه‌های اخیر 270 میلیون یورو به واردات کاغذ اختصاص دادیم.

270 میلیون یورو صرف واردات کاغذ روزنامه شد
کد خبر: 224907
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۱۵:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گرانی و کمبود کاغذ، عنصر اولی در اقتصاد رسانه نیست و نخستین مسئله تأمین‌کننده اقتصاد رسانه آگهی است، اظهار کرد: شرایط کشور در ماه‌های اخیر موجب شده حوزه تبلیغ خود را نمایان‌تر نشان داده و بخشی از مشکل درآمد مربوط به این است که آگهی‌ها کم شده است؛ آگهی‌های دولتی نیز خیلی کاهش یافته و شاید هدفمندتر شده اما ضریب آن به‌شدت کاهش یافته است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت فروش نشریات و روزنامه‌ها و با ابراز تأسف از کاهش خرید روزنامه به‌عنوان اولویت اول خرید خانواده‌ها، گفت: موضوع کاغذ بحث جهانی دارد و میزان تولید کاغذ روزنامه به‌لحاظ محیط زیستی به‌شدت کاهش پیدا کرده و همه این مسائل موجب مشکل در تولید کاغذ شده و امروز تأمین کاغذ از منابع خارجی مشکل است.

وی افزود: در کشور ما نیاز کاغذ روزنامه حدود 70 تا 100 هزار تن در سال است و ظرفیت چوب و کاغذ مازندران 95 هزار تن است که چوب ندارد و وزارت جهاد کشاورزی متولی تأمین چوب است که اکنون نزدیک یک سال است به‌دلایل مختلف اجازه برداشت چوب را از جنگل نمی‌دهد؛ در حالی که برداشت چوب از جنگل کمک به بهینه‌سازی جنگل است.

سلطانی‌فر با ابراز اینکه "اگر اکنون وزارت جهاد کشاورزی اجازه برداشت چوب از جنگل‌های شکسته را بدهد، شاهد تولید 100هزار تن کاغذ خواهیم بود"، عنوان کرد: با تغییر نرخ ارز در ماه‌های اخیر 270 میلیون یورو به واردات کاغذ اختصاص دادیم.

او افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت حاضر نیست تولی‌گری در موضوع واردات کاغذ را از دست بدهد و ما کمترین دخالت را در تخصیص ارز و ثبت سفارش داریم؛ لذا تقاضای رسانه‌ها از وزارت ارشاد باید در حد اختیارات ما باشد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها